Szkolenie LinkedIn dla firm – Jak przeprowadzić je w Twojej firmie?
Szkolenie z Linkedin dla firmy to niemal konieczność, w sytuacji gdy chcemy wdrożyć w firmie marketing z użyciem tego portalu. Taka decyzja to naturalny krok dla każdego działu marketingu, bo to właśnie LinkedIn jest najlepszym miejscem do komunikacji B2B. Firmy, które nauczą swoich pracowników dobrze korzystać z LinkedIn, szybko na tym zyskają. Pytanie tylko: Jak wybrać dobre szkolenie z LinkedIn? Decyzja wcale nie należy do łatwych, bo od kilku lat wybór szkoleń jest bardzo duży, zatem jak wybrać szkolenie z LinkedIn?
Z tego artykułu dowiesz się:
- Jak określić cel szkolenia z LinkedIn
- Kiedy zamówić szkolenie z Sales Navigator
- O co zapytać przed szkoleniem z LinkedIn
- Jaka jest optymalna długość szkolenia z LinkedIn
- Jakie są zalety szkolenia z LinkedIn
Szkolenie z LinkedIn dla firmy
Przy wyborze szkolenia z LinkedIn ważny jest cel, jaki chcemy osiągnąć po wdrożeniu działań na portalu. Inny będzie miała duża firma, która chce pozyskać nowych pracowników, a czymś innym kierować będzie się osoba, której celem jest zbudowanie sieci kontaktów, by finalnie zbudować od zera swoją markę osobistą. Inaczej planuje też ktoś, kto chce wykorzystać portal do sprzedaży własnych produktów i chce generować leady.
Firmy, których celem jest sprzedaż na LinkedIn powinny zastanowić się nad skorzystaniem ze szkolenia z Sales Navigator. By skutecznie korzystać z tego rozbudowanego narzędzia nie potrzeba dużego działu handlowego. Wystarczy, że jego tajniki pozna jedna osoba w firmie, ale oczywiście przeszkolonych może zostać też więcej pracowników. To narzędzie umożliwia precyzyjne wyszukanie osób decyzyjnych, co zapewnia do nich łatwiejszy kontakt.
Szkolenia z LinkedIn to nie tylko marketing
LinkedIn daje szerokie możliwości pozyskiwania klientów drogą Digital. Jednym z nich jest Sales Navigator – narzędzie do wyszukiwania i pozyskiwania klientów. Szkolenie z Sales Navigator nadaje się dla firm, które mają już profil klienta idealnego i chcą do niego dotrzeć przez LinkedIn. Korzyści biznesowe są duże, bo to narzędzie daje o wiele większe możliwości dotarcia do osób decyzyjnych niż próby pozyskania klientów na przykład przez telefon. Eliminujemy problem „przebijania się” przez sekretariat, a dobrze skonstruowana wiadomość pozwoli na łatwy kontakt z decydentem niezależnie od branży.
Skuteczna sprzedaż od razu po szkoleniu online?
Szkolenie z LinkedIn jest dedykowane tym, którzy oprócz samego marketingu w Social Media chcą zdecydowanie postawić na sprzedaż i zarządzanie. Warto jednak pamiętać, że obecność na LinkedIn nie zawsze daje możliwość zdobywania klientów już od pierwszego dnia. Głównym celem działań powinien być marketing i dobre relacje z klientami, a planowanie sprzedaży to kolejny cel działań. Każda kampania powinna być przemyślana – tylko wtedy reklama na LinkedIn będzie skuteczna.
Szkolenie LinkedIn – poznaj jego program i zdobądź certyfikat
Kluczowym elementem szkolenia jest jego program. Warto wcześniej dowiedzieć się, czy każdy moduł jest zgodny z naszymi potrzebami. Program szkoleniowy powinien zawierać nie tylko informacje o tym, jak założyć konto na LinkedIn i jak je uzupełnić. Powinna się z w nim znaleźć także sesja pytań i odpowiedzi, by każdy z uczestników mógł poruszyć ważne dla siebie kwestie. Na koniec wszyscy uczestnicy mogą otrzymać certyfikat potwierdzający nabyte kompetencje, o czym w dalszej części.
Kurs LinkedIn – o co jeszcze zapytać?
Przed samym szkoleniem warto uzyskać potrzebne informacje. Zapytajmy o to, czy dany trener wystawia fakturę pro forma, czy też rozlicza się z nami dopiero po szkoleniu. Ten pierwszy wariant zazwyczaj stosują uznani trenerzy, których renoma w branży jest wysoka. Zapytajmy też o program i zakres szkolenia. Ważne będzie też ustalenie długości szkolenia oraz harmonogramu zajęć. Gdy już zdecydujemy się na konkretną tematykę, trzeba wybrać pracowników, którzy będą ambasadorami firmy na LinkedIn. Warto też ustalić, czy dany trener zapewni możliwość audytu profili pracowników na żywo. Dzięki temu uzyskamy wskazówki, które są możliwe do wdrożenia od zaraz. W ten sposób kreujemy Ambasadorów firmy na LinkedIn.
Ambasador firmy na LinkedIn – jak go poznać?
Ambasadorowie to ludzie, którzy za pomocą swojej marki osobistej promują wizerunek pracodawcy. Wiedzieć trzeba jednak, że taka rola powinna wynikać z naturalnej chęci ze strony pracownika. Najlepszym sposobem na ich wybór będzie zapytanie samych zainteresowanych o planowany zakres aktywności na LinkedIn. Pamiętajmy, że zarówno udział w szkoleniu, jak i dalsza aktywność na platformie powinna być dobrowolną decyzją pracownika. Inaczej cele, które mają być wynikiem szkolenia, mogą nie zostać zrealizowane, przez brak motywacji lub umiejętności aktywnego promowania firmy.
Kto prowadzi profil firmy w Social Media – lepiej dowiedzieć się wcześniej
Marketingowy charakter portalu sprawia, że konieczne jest regularne publikowanie nowych wpisów. Firma powinna wiedzieć, kto z działu marketingu będzie odpowiedzialny za prowadzenie profilu firmowego. Odpowiedzialny za to powinien być manager, który zna kompetencje swoich współpracowników. Jeżeli w firmie pracują już osoby z naturalnymi zdolnościami do tego, by pozyskiwać nowych klientów – wystarczy tylko odkryć ich talent. Jeśli jednak nie ma chętnych, lepiej rozważyć czy zapisać na nie pracowników. Być może lepszym wyjściem będzie zlecenie działań zewnętrznej agencji.
Na LinkedIn marketing rób mądrze
Reklamowy charakter portalu wcale nie oznacza, że jest to drugi Facebook. Wręcz przeciwnie – komunikacja na LinkedIn powinna być przemyślana i realizować założone cele. Weźmy za przykład profil właściciela firmy DESEO. Łukasz Smoliński w konsekwentny sposób buduje wizerunek marki Premium, publikując relacje ze swoich licznych wyjazdów, w celu uzyskania najlepszej jakości produktu. Nietrudno domyślić się, jaki cel temu przyświeca. Dzięki publikacjom prezesa, firma może sprzedawać więcej droższych produktów i docierać do wymarzonych klientów. Tak własnie powinna wyglądać przemyślana i konsekwentna strategia publikacji.
Szkolenie LinkedIn a motywacja do działania online
Ważna jest osoba Trenera LinkedIn i to, czy zapewnia on swoje wsparcie dla uczestników po tym, jak odbędą oni szkolenie. Powinien on zapewnić też wsparcie w zakresie uzupełnienia profilu i tworzenia nowych treści, które w efekcie będą przekładać się na sprzedaż. Wsparcie eksperta niewątpliwie będzie bardzo cenne i pozwoli skuteczniej nawiązywać relacje na LinkedIn. Po ukończeniu szkolenia uczestnicy powinni otrzymać certyfikat ukończenia kursu online, potwierdzający znajomość platformy LinkedIn. To dodatkowa motywacja i potwierdzenie, że warto wziąć udział w rozwoju działań na LinkedIn swojej firmy.
Długość szkolenia z LinkedIn – na ile godzin się zapisać?
Kolejnym elementem, który należy wziąć pod uwagę jest to ile potrwa Szkolenie LinkedIn. Przyjęło się, że szkolenie odbywające się online trwa najczęściej kilka godzin. Taka ilość czasu będzie uczestników szkolenia wystarczająca, by dokładnie omówić cały program. Pozwoli też poznać wszystkie ważne elementy funkcjonowania LinkedIn. Z drugiej strony długie, kilkugodzinne szkolenie online czasami może być nieefektywne. Zagrożeniem jest tu zmęczenie osób i „zasypanie” ich zbyt wieloma informacjami, by wszystkie z nich mogły zostać wdrożone.
Obierz kurs LinkedIn – jak zdobyć wiedzę?
Niektórzy wolą uczyć się w inny sposób. Sam proponuję swoim klientom również szkolenie online w formie warsztatów rozłożonych na kilka tygodni, z możliwością przedłużenia nawet o kolejnych kilka miesięcy. Choć początkowo może się to wydawać długim okresem, to sprzyja on systematyczności. Jednym z plusów jest możliwość regularnej oceny działań, analiza publikacji, grupy docelowej i kontaktów biznesowych.
Personal Branding na LinkedIn
Dłuższą współpracę można też wykorzystać, by opracować profesjonalny profil, czy by dostosować marketing do tego kanału komunikacji. Inaczej przecież trzeba pisać do ludzi na LinkedIn, a czego innego oczekują odbiorcy w innych mediach społecznościowych. Z takiego rozwiązania chętnie korzystają CEO, którym brakuje czasu na wielogodzinne szkolenia, za to chętnie zdobywają nową wiedzę w trybie cotygodniowym.
Marketing na LinkedIn dla małych firm
Na LinkedIn marketing wygląda nieco inaczej, a jednoosobowe działalności mierzą się z zupełnie innymi wyzwaniami niż średnie i duże firmy. Ich twarzą jest sam właściciel i on musi budować jej markę w Social Media. Na LinkedIn znajdziemy wiele przykładów ludzi, dla których profil na Linkedin jest najlepszym miejscem na Personal Branding. Te osoby również najczęściej wykupiły szkolenie dla siebie już na samym początku przygody z LinkedIn. Dopiero to pozwoliło im uzyskiwać efekty na miarę swoich oczekiwań oraz potencjału, jaki zapewnia ten portal.
LinkedIn w formie konsultacji – program szkolenia
Dla osób, które preferują indywidualną pracę z trenerem lepszym wyborem będą Konsultacje Sekrety LinkedIn. Cechują się one skrojonym na miarę programem. To dopasowany do klienta mentoring prowadzony przez eksperta. Zapewnia to praktyczną wiedzę i efekty biznesowe już po pierwszej sesji. Na warsztatach omawiane są takie aspekty jak:
- Opracowanie profesjonalnego profilu uczestników
- Jak budować sieć kontaktów
- Jak pisać posty, które dotrą do klientów
- Zdobycie wiedzy praktycznej w zakresie sprzedaży na LinkedIn.
Czy warto wziąć udział i czego można się nauczyć?
Efektem szkolenia z LinkedIn powinno być wdrożenie wiedzy potrzebnej, by prowadzić skuteczne działania Social Selling, zarówno za pomocą narzędzi płatnych, jak i darmowej wersji LinkedIn. Dla firm ważne jest, kogo oddelegują do udziału w szkoleniu LinkedIn, a następnie prowadzenia marketingu w Social Media. Z kolei osoby prowadzące jednoosobowe działalności mogą po szkoleniu zbudować markę osobistą, która zapewni im lepiej płatne zlecenia i dobre opinie w sieci.