You are currently viewing Prowadzenie profilu na LinkedIn

Prowadzenie profilu na LinkedIn

Jak prowadzić profil na LinkedIn?

Każdy, kto uprawia rośliny, wie, że musi o nie dbać, by wydały plon. Najpierw trzeba wybrać odpowiednią sadzonkę. Potem użyźnić glebę, zasadzić sadzonki, podlewać, nawozić, pielęgnować itd. Podobnie jest z profilem na LinkedIn. Nie wystarczy go raz założyć i czekać, aż będzie przynosił owoce w postaci nowych kontaktów biznesowych czy ofert współpracy. Profil na LinkedIn należy odpowiednio prowadzić. Zainwestować czas. Podjąć pewien wysiłek, który zaprocentuje. Jak to robić?

Uzupełnij swój profil na LinkedIn i zadbaj o sieć kontaktów

Poprawnie uzupełniony profil jest jak dobrze zaopatrzony sklep. Jak ktoś do Ciebie przyjdzie, dostanie to, czego szuka.

Dlatego postaraj się, by Twój profil był uzupełniony jak najlepiej. To sprawi, że Twoje konto będzie lepiej widoczne dla wyszukiwarki.

Jeśli masz konto firmowe, oprócz nazwy marki podaj swoją lokalizację, stwórz profesjonalny i ciekawy opis firmy, w którym zaprezentujesz ideę działalności, założone cele i wyznawane wartości profilu firmy na Linkedin. Warto również zadbać o odpowiednie hashtagi (jeśli zastanawiasz się, jak stworzyć idealny profil firmowy, zapraszam Cię do przeczytania mojego artykułu pt. „Profil firmowy na LinkedIn – kompendium wiedzy”).

Nie zapomnij też o zdjęciu profilowym oraz zdjęciu w tle. Wykorzystaj ich potencjał i umieść na nich logo lub hasło przewodnie, motto Twojej firmy. Możesz też wkomponować tu adres swojej strony internetowej.

Prowadzenie profilu na LinkedIn to także troska o swoją społeczność, bo jak sama nazwa mówi, to serwis społecznościowy. Choć nie jest to Facebook, wciąż najważniejsi są ludzie, dlatego po pierwsze – rozbuduj swoją sieć kontaktów. Nie wahaj się zapraszać ludzi, których zupełnie nie znasz, ludzi z branży, partnerów do dyskusji, potencjalnych klientów. Nawiąż kontakt z osobami, które znasz lub które spotkałeś na konferencjach branżowych. To zwiększy Twoje zasięgi.

Aktualizuj profil na LinkedIn

Nie zapominaj o regularnej aktualizacji profilu. Uzupełniaj go o nowe informacje, chwal się nowymi szkoleniami, sukcesami, a Twoje konto będzie bardziej atrakcyjne.

Nie bój się prosić o rekomendacje. Poproś wcześniejszych pracodawców lub klientów o referencje, które będą dowodem na Twoje zaangażowanie. To one stanowią potwierdzenie Twoich kompetencji.

Jak prowadzić profil – bądź aktywny na LinkedIn

Na cóż Ci piękna wizytówka, jeśli nikomu jej nie pokażesz? Jeśli chcesz być widoczny(-na) na LinkedIn, zrób pierwszy krok i pokaż, że istniejesz! Jak to zrobić? Są na to dwa sposoby:

    • publikuj własne treści
    • komentuj, polecaj i udostępniaj treści innych

Jeśli chcesz efektywnie prowadzić profil na LinkedIn, te aktywności powinny być dla Ciebie jak codzienne mycie zębów. Dzięki aktywności na LinkedIn stajesz się bardziej rozpoznawalny i budujesz swój wizerunek. Twój czynny udział w dyskusjach oraz publikowanie treści mogą pomóc Ci kształtować wizerunek eksperta. Dlatego starannie dobieraj posty, które udostępniasz, i udzielaj się, komentując wpisy innych. Pamiętaj, że możesz reagować na posty przy pomocy pięciu ikon, więc nie ma sensu ograniczać się do tradycyjnego kciuka, który jest dosyć wyświechtany i niewiele mówi o Twoim stosunku do polecanej treści.

Prowadzenie profilu na Linkedin – pisz dla ludzi

Publikując treści, pamiętaj o swoich odbiorcach. Miej na uwadze to, że piszesz artykuły i posty nie po to, by połechtać swoje ego, ale po to, by zaspokoić potrzeby swoich potencjalnych klientów. Takie podejście wymaga pełnego zaangażowania i przygotowania. Warto poświęcić nieco czasu na rozeznanie rynku, zbudowanie profilu swojego klienta czy partnera biznesowego (a tym samym odbiorcy treści), by wysiłek związany z tworzeniem wpisów nie poszedł na marne.

Prowadzenie Linkedin wymaga regularności w social mediach

Kolejną istotną kwestią jest regularność. Algorytmy LinkedIn nie lubią dłuższych urlopów. Prowadzenie LinkedIn wymaga regularności. Nie wystarczy więc, że wejdziesz na swój profil raz na trzy tygodnie, polubisz dwa posty i raz w miesiącu opublikujesz swój. By skutecznie prowadzić swój profil na LinkedIn, potrzebna jest strategia. Działaj regularnie, a zobaczysz efekty!

Więcej na temat publikowanych treści przeczytasz w artykule.

Zaktywizuj swoich odbiorców!

Zaangażuj Twoich czytelników. Większość ludzi lubi czuć swoją sprawczość, chce czuć się ważna. Na tym polega magia call to action! Wykorzystaj to i uzupełniaj swoje treści o przycisk wzywającym do działania: „Zobacz więcej!”, „Przejdź do witryny”, „Skontaktuj się z nami!”.

Dobrą okazją do tego, by pogłębić kontakt z odbiorcami z poziomu profilu Linkedin, pokazać swój profesjonalizm, podzielić się swoją wiedzą specjalistyczną jest spotkanie na żywo. Live kojarzy nam się głównie z innymi social mediami, ale dlaczego nie zorganizować live’a czy webinaru na LinkedIn?! To doskonała okazja na to, by np. wesptrzeć kampanie reklamowe na LinkedIn. 

Jak prowadzić konto firmowe na Linkedin?

Prowadzenie profilu firmowego na LinkedIn wymaga strategicznego podejścia i skupienia się na budowaniu marki. Regularne publikowanie wartościowych treści branżowych, które podkreślają ekspertyzę firmy, jest kluczowe dla angażowania obecnych i potencjalnych klientów. Ważne jest również, aby aktywnie uczestniczyć w grupach branżowych i dyskusjach, co zwiększa widoczność marki. Interakcja z postami innych, poprzez komentarze i udostępnienia, buduje relacje i pokazuje zaangażowanie w społeczność LinkedIn. Optymalizacja profilu firmy poprzez użycie słów kluczowych i regularne aktualizacje to jedno z kluczowych działań marketingowych, pomaga bowiem w utrzymaniu jego profesjonalizmu i przyciąganiu nowych obserwujących.

Zaangażuj pracowników w promowanie profilu firmowego na LinkedIn

Pokaż pracownikom korzyści z zaangażowania w promowanie treści firmowych i samego konta firmowego. Zachęć ich do udostępniania postów firmowych i pisania artykułów na profilach prywatnych aby prowadzona kampania Linkedin dla firmy przyniosła oczekiwane rezultaty. Nie tylko poleć im stworzyć profil, ale też zaangażuj ich, by czuli się odpowiedzialni za firmę, by czuli się częścią społeczności. Reklama na Linkedin jest bardzo ważna prowadząc profil firmowy.

Zmierz aktywność swojego konta na LinkedIn

Co ciekawe, za pomocą specjalnego narzędzia Social Selling Index (SSI) możesz sprawdzić i zmierzyć swoją aktywność na LinkedIn.

Jeśli mimo Twoich wysiłków pozostaje ona na niskim poziomie, skontaktuj się ze mną.

Wiem, że prowadzenie konta na serwisie LinkedIn wymaga dużego zaangażowania i wiele czasu, potrzebna jest też odpowiednia strategia reklamowa Linkedin aby działania przyniosły efekty. Zdaję sobie sprawę z tego, że Twój czas jest bezcenny, że w biznesie nie ma go nigdy za wiele, dlatego chciałbym Ci pomóc. Wspólnie przeanalizujemy Twoje działania, obejrzymy Twój profil i profil firmy z każdej strony. Pomogę Ci wyznaczyć nowe kierunki działania. Nauczę Cię, jak prowadzić profil na LinkedIn, by w pełni wykorzystać potencjał jaki daje platforma LinkedIn. Pomogę Ci podnieść Twoją aktywność oraz widoczność swojej firmy, by to Twoja marka była top on the top.

 

Potrzebujesz pomocy z LinkedIn?

Skorzystaj z naszej bezpłatnej konsultacji i dowiedz się jak możesz wykorzystać potencjał tej platformy do promocji swojej działalności: