You are currently viewing Profil firmowy na LinkedIn

Profil firmowy na LinkedIn

Jak prowadzić profil firmowy na LinkedIn?

Profil na Linkedin daje wiele korzyści. Jedną z nich jest możliwość informowania o nowościach w firmie, czy umieszczenia jej logo. To tylko początek, bo głównym celem pozostaje promocja marki i sprzedaż na LinkedIn. Z tego powodu każda firma powinna mieć swoją stronę firmową. Zacząć trzeba od stworzenia strony na LinkedIn, co jest dość proste. Schody zaczynają się później, dlatego w tym artykule znajdziesz informacje:

Co to jest LinkedIn?

LinkedIn to największy na świecie portal B2B. Czy wiedziałeś, że w Polsce konto na LinkedIn ma ponad 5 milionów użytkowników? Sprawia to, że od dawna „Li” nie jest już tylko miejscem do poszukiwania pracy. Na LinkedIn codziennie dzieje się mnóstwo rzeczy związanych z biznesem. To tu firmy znajdują nowych klientów, partnerów biznesowych i zawierają milionowe kontrakty. Firmy, których jeszcze nie ma na LinkedIn tracą mnóstwo możliwości.

Profil firmowy na LinkedIn

Pewnie zastanawiasz się, czy LinkedIn można wykorzystać w Twojej organizacji do pozyskiwania klientów. Wszystko zależy od celu, do jakiego używamy Linkedin. Można oczywiście postawić na sprzedaż bezpośrednią, np. z użyciem kampanii wiadomości InMail, ale zdecydowanie bardziej skuteczne jest długofalowe działanie. To ono sprawia, że Twoja firma jest rozpoznawalna na LinkedIn i budzi pozytywne emocje. Im ciekawsze treści będziemy zamieszczać na Company Page, tym większe zainteresowanie zyska nasza marka. Najpierw stwórz company page, a następnie przekonaj się, jakie korzyści daje LinkedIn Strona Firmowa.

COMPANY PAGE – JAK ZAŁOŻYĆ KONTO FIRMOWE NA LINKEDIN

By stworzyć stronę firmową na LinkedIn, przejdź do strony głównej na swoim profilu, a następnie wejdź w menu „produkty” a dalej kliknij „stwórz stronę firmową” u dołu ekranu. Wtedy też zyskasz możliwość stworzenia profilu marki, a narzędzia administracyjne pomogą Ci w jego dostosowaniu. Ważne, by umieścić tam podstawowe informacje na temat firmy. Gdy je uzupełnisz, Twoja strona firmowa na LinkedIn zacznie być widoczna dla użytkowników, ale nadal wymagać będzie uzupełnienia.

Wprowadź dane profilu firmowego na LinkedIn

Teraz by założyć stronę firmową na LinkedIn, wystarczy już tylko wprowadzić dane, które będą widoczne na profilu. Są to między innymi rodzaj firmy, czy liczba pracowników. Ważny jest też opis, który może zawierać 2000 znaków. Kolejny krok to logo. Będzie ono widoczne w profilach wszystkich osób w firmie, pod warunkiem, że zadbamy o ich połączenie zm profilami prywatnymi. Mogą to zrobić sami pracownicy, edytując swoje profile osobiste na LinkedIn.

Jak utworzyć profil firmowy na LinkedIn

W tym miejscu możesz wgrać logo firmy o rozmiarach 300×300 pikseli.

Adres URL profilu firmowego

Mamy również możliwość ustalenia adresu strony firmowej na LinkedIn. jak np. https://www.linkedin.com/company/SiMedia. By to zrobić, wejdź w ustawienia strony firmowej, a następnie zakładkę informacje o stronie. Po prawej stronie znajdziesz pole Publiczny adres URL na LinkedIn. To właśnie tam wybierasz adres, pod jakim ma być dostępny Wasz Company Page na LinkedIn. Uwaga! Jeżeli Wasza firma ma popularną nazwę, możliwe, że będzie ona zajęta. Wtedy trzeba użyć kreatywności i stworzyć adres zawierający nazwę firmy, który jednocześnie będzie łatwy do zapamiętania.

Obserwowanie company page

Profil firmy na LinkedIn daje możliwość zapraszania do obserwowania Company Page. Takie zaproszenia możesz wysyłać jednak tylko do kontaktów, które masz już w sieci zawodowej. Liczba zaproszeń jest ograniczona kredytami, odnawianymi raz na miesiąc, a dokładną liczbę możesz zobaczyć przez narzędzia administracyjne.

ZARZĄDZAJ ZAPROSZENIAMI

Pomimo, że na stronie firmy możesz teoretycznie zaprosić każdego, zalecam ostrożne używanie tej funkcji. „Strzelanie” zaproszeniami do osób, które mają być obserwatorami profilu, a wcale nie są zainteresowane naszą firmą, może obniżyć do niej zaufanie. Lepszym wyborem będzie zaproszenie wybranych kontaktów do obserwowania naszego profilu w w prywatnej wiadomości dostarczenie im informacji: Dlaczego powinni to zrobić. Warto uzasadnić sens takiego działania korzyściami wynikającymi ze śledzenia zamieszczanych tam treści. Można na przykład napisać do osób z sieci kontaktów i podać kilka powodów, dla których strona marki jest warta obserwowania.

CO PUBLIKOWAĆ NA PROFILU FIRMOWYM?

W dobie mediów społecznościowych istnieje wiele możliwości do promowania świadomości marki na profilu firmowym czy też marketingowym. Kluczem jest do ich prowadzenie strony przez osoby kreatywne, które przygotują ciekawe wpisy promujące firmowe produkty, ale przede wszystkim zawierające cenne dla czytelnika informacje. To pierwszy krok do sukcesu strony i co za tym idzie – udanego promowania wizerunku firmy na LinkedIn.

Mierzenie efektów

Efekty naszych działań można mierzyć między innymi za pomocą panelu z lewej strony. Dostępnych jest tam kilka ważnych dla nas informacji z ciągu ostatnich 30 dni. Są to między innymi informacje o unikalnych użytkownikach, nowych obserwujących czy wyświetleniach ostatniej publikacji.

Widok analityki w profilu firmowym

Analityka na LinkedIn

Jeszcze większe możliwości daje zakładka „analityka”. Widok ten umożliwia podgląd nie tylko liczby odwiedzających Company Page, ale również zapewnia informacje na temat urządzeń, używanych do przeglądania naszej strony firmowej na LinkedIn. Możemy analizować min.przyrost obserwujących oraz zobaczyć dokładnie którzy użytkownicy obserwują naszą stronę.

Po co mierzyć efekty?

Dzięki tym narzędziom wiemy, czy działania prowadzone w naszej firmie są skuteczne. Trzeba pamiętać, że konto firmowe na LinkedIn to ważny element komunikacji w social mediach. Regularne badanie statystyk jest istotne przy mierzeniu efektów docierania do grupy docelowej. Najlepiej, by zapisywać rezultaty, a następnie mierzyć skuteczność działań. Pozwoli nam to na utrzymanie obecnych odbiorców oraz szybsze dotarcie do nowych klientów.

Profil firmy na LinkedIn – jakie informacje tam zamieszczać?

Obserwatorzy stron firmowych na LinkedIn chcą widzieć tam informacje z branży. Nie mogą być to jednak posty odsyłające do innych portali. Po pierwsze LinkedIn obniży zasięg takiej publikacji, podobnie jak w przypadku udostępniania innych postów z LinkedIn. Ponadto, sami użytkownicy szybko zrezygnują z obserwowania naszej strony. Bywalcy Linkedin chętnie przeczytają za to różne wskazówki, które mogą przydać im się w życiu zawodowym. Strona marki jest wizytówką firmy w mediach społecznościowych i warto zadbać o to, by dostarczała wartościowych informacji.

Czego unikać na LinkedIn?

Bywalcy LinkedIn nie przepadają za nachalnymi reklamami, czy wpisami, w których brakuje wartościowych rzeczy. Krótkie posty na company page też nie mają sensu. Należy pisać najlepiej aż 4-5 razy w tygodniu dbając o to, by zamieszczać na stronie możliwie rozbudowane treści. Mówiąc o tym, czego nie robić na LinkedIn, trzeba wspomnieć też o sprzedaży. Właściwie o nachalnej sprzedaży, bo o ile sprzedaż na LinkedIn w sama w sobie jest czymś normalnym, tak należy dbać o to, by nie promować swoich produktów agresywnie. LinkedIn to nie portal z ogłoszeniami.

Pierwszy krok do sukcesu

Profil firmy na LinkedIn nie zawsze przynosi efekt natychmiast. Wiele stron w sieci potrzebuje czasu, by wypromować firmę i tym samym dostarczać nowych klientów. Podobnie jest ze stroną firmową na LinkedIn. Bazując na swoich doświadczeniach zebrałem kilka czynników, które decydują o możliwości sukcesu całej strategii. Ważne jest min. pokazywanie się w sieci od ludzkiej strony wykorzystując do tego Linkedin strona firmowa. Dla odbiorców ważne są takie informacje na profilu firmy jak:

  • Posty opowiadające o codziennej pracy zespołu
  • Ważne dla firmy wartości
  • Wypowiedzi pracowników, także w formie video
  • Pracę w zespole od strony pracowników i działania wewnątrz grupy
  • Ciekawostki z życia firmy
  • Materiały budujące wizerunek firmy jako świetnego pracodawcy
  • Cenne dla czytelnika informacje i porady
  • Adres url kierujący do strony www firmy

Strona firmowa na LinkedIn – budowa społeczności

Na etapie promocji strony firmowej na LinkedIn ważne jest promowanie jej z użyciem marki osobistej pracowników. Konto firmowe i profie osobiste powinny być ze sobą powiązane i dostarczać użytkownikom wiele cennych informacji z życia firmy. Posty z profili osobistych zazwyczaj trafiają do znacznie większego grona odbiorców. Można łatwo wykorzystać go do promocji firmy na LinkedIn, umiejętnie lokując w publikacjach pracowników link do strony firmowej.

Popularny profil firmowy – to możliwe

Markom zależy, by ich firmowe company page było obserwowane przez potencjalnych klientów. To możliwe, co pokazują firmy posiadające na LinkedIn świetnie rozwinięte company pages. Zazwyczaj deleguje się do tego zadania pracownika działu marketingu, ale jeżeli to nie wystarcza – do prowadzenia stron firmowych warto poszukać pomocy w zarządzaniu stroną firmy. Specjaliści od spraw promocji dla firm, w mediach społecznościowych uczą jak skutecznie zarządzać stroną firmową. Już samo szkolenie z LinkedIn dla firmy może być początkiem udanego Social Sellingu. Jeśli to nie wystarczy, można wynająć specjalistę, który poprowadzi profil naszej firmy na LinkedIn.

Kim jest ambasador marki na LinkedIn?

Przed szkoleniem warto poszukać w swojej firmie ambasadorów marki. To osoby, które dzięki treściom na swoich prywatnych profilach Linkedin będą zachęcać do odwiedzania strony firmowej. Mogą być to nie tylko pracownicy marketingu, ale działu HR. Strony marki mogą służyć do edukowania swoich klientów poprzez dzielenie się swoją wiedzą i swoich doświadczeniami. Każdy z pracowników może pisać o swoim dziale.O swojej roli w firmie. O codziennych zadaniach i obowiązkach. W ten sposób strona marki może działać jak instytucja edukacyjna, która na dodatek wypełnia biznesowe zadania.

Edukowanie klienta prowadzi do sprzedaży

Wszystko w myśl zasady, że klienta należy najpierw wyedukować za pomocą swojej strony. Wiele firm dobrze zarządzających swoją stroną firmową na LinkedIn wykorzystuje ją głównie po to, by budować dobry wizerunek w sieci z udziałem swoich pracowników. Pamiętajmy jednak, że udział pracowników firmy w tworzeniu i promowaniu strony firmowej na LinkedIn powinien być dobrowolny. Dobre samopoczucie pracowników oraz treści zamieszczane na profilu firmowym są ze sobą ściśle powiązane. Pamiętajmy, że posty pisane przez naszych ludzi będą odzwierciedleniem atmosfery panującej w organizacji.

Jakie są zalety konta firmowego na LinkedIn?

Działania te przyczynią się do udanego wdrożenia Employee Advocacy, czyli reprezentowania firmy przy udziale jej pracowników, którzy będą publikować wpisy na LinkedIn. Należy również dbać o aktualizowanie profilu firmy przez narzędzia administracyjne. Koniecznie trzeba też umieścić call to action, czyli link odsyłający na stronę internetową organizacji. Company page to jedno z niewielu miejsc na LinkedIn gdzie można umieścić adres url. Takie narzędzia są ze sobą powiązane. Używając konta firmowego na LinkedIn można promować swoją firmę, pozyskując nowych odbiorców z grupy docelowej.

Odpowiadasz za profil firmowy na LinkedIn?

Skorzystaj z naszej bezpłatnej konsultacji i dowiedz się jak możesz wykorzystać jego możliwości do promocji Twojej firmy.

Dodaj tu swój tekst nagłówka