You are currently viewing CEO na LinkedIn

CEO na LinkedIn

CEO na LinkedIn – dlaczego powinieneś tam być?

Jeśli jesteś CEO, łatwo możesz wpaść w pułapkę myślenia: „Dbam o profil firmowy i to wystarczy”. Nic bardziej mylnego. Liczne badania i analizy pokazują, jak istotne znaczenie ma profil CEO na LinkedIn. Okazuje się, że rozwijając własną markę, podnosisz atrakcyjność Twojej firmy. Powinieneś wiedzieć, że dzięki aktywności prezesa firmy w social mediach 38% konsumentów zwiększy swoją lojalność wobec markia 32% zakupi więcej produktów tej marki (badanie Sproutsocial #Brands Get Real,).

W tym artykule przeczytasz:

Dlaczego jako CEO warto mieć profil na LinkedIn?

Obiecujący kandydaci do pracy szukają zatrudnienia w przedsiębiorstwach, za którymi stoją osoby godne zaufania, dlatego Twoja marka osobista jest tak ważna. Zaprezentuj się jako lider otwarty na swoich pracowników. Bądź dla innych rzetelnym źródłem informacji, swoistym przewodnikiem, autorytetem. Pracownicy w Twojej firmie szukają wzoru do naśladowania! Nie tyle darmowej kawy czy karnetów na siłownię, ile ludzi, od których może się uczyć, na których może liczyć i z którymi dobrze się czuje.

Lider firmy w Social Media, a rekrutacja

Wyobraź sobie, iż bierzesz udział w dwóch rekrutacjach. Przed rozmową kwalifikacyjną szukasz informacji na temat obu szukających pracownika firm. Sprawdzasz opinie, rekomendacje, patrzysz na zespół i… w przypadku jednej z nich odkrywasz, że w sieci nie ma żadnych informacji na temat kadry zarządzającej. Jej CEO nie ma profilu w social mediach, trudno znaleźć jego wypowiedzi na temat firmy i kultury pracy. Z kolei lider drugiego przedsiębiorstwa jest bardzo aktywny na LinkedIn, ma bogaty profil, pisze trafne i interesujące publikacje. Może inspirować! Widzisz jego twarz, możesz sprawdzić, jakie ma doświadczenie, czym się interesuje i z kim robi biznes. Na podstawie licznych postów i komentarzy na LinkedIn łatwo wywnioskujesz, jakim jest człowiekiem, jakie wartości wyznaje. Która z firm wydaje Ci się bardziej wiarygodna i godna uwagi?

Co jeszcze da Ci obecność na LinkedIn

Podobnie jest z klientami. Każdy konsument bardziej ufa produktowi, gdy może poznać osobę, która za nim stoi. Firma to nie interesujące logo, lecz człowiek z krwi i kości. Łatwiej uwierzyć w produkt, za którym stoi manager, który nie boi się pokazać światu swój profil i publikować. „Tak, całe serce wkładam w moje dzieło, wierzę w to, co robię, czasami upadam, ale się podnoszę”. Tak możesz promować firmę na LinkedIn.

Pewnie wiesz, że strona firmowa jest wizytówką przedsiębiorstwa w sieci, dlatego warto zadbać o jej profesjonalny wygląd i odpowiednio dopracowany content. Dodatkowo, regularne publikowanie interesujących treści oraz bieżące aktualizacje informacji na stronie pozytywnie wpłyną na wizerunek firmy i zainteresowanie potencjalnych klientów. Dziś jednak czasy się zmieniły. Teraz liczy się marka osobista. Nadal jako prezesi wpadamy w pułapkę myślenia, że cały marketing zrobi się sam. To błąd – gdy jesteś aktywny w marketingu firmy, jest on skuteczniejszy.

Po co mi profil na LinkedIn? 

Jednym z największych atutów LinkedIn jest możliwość dotarcia do bardzo precyzyjnie określonej grupy odbiorców. Platforma umożliwia bowiem targetowanie reklam w oparciu o wiek, płeć, lokalizację, stanowisko czy branżę, co pozwala na skuteczniejszą promocję.

Pamiętaj, że social media już z definicji mają łączyć ludzi – tak, ludzi, a nie sztuczne konstrukty, jakimi są firmy, dlatego Ty jako CEO masz większe oddziaływanie. Masz szanse na lepsze zasięgi, niż Wasz Company Page. Szczególnie istotne jest to teraz, w dobie pracy zdalnej, kiedy tak ważne stają się komunikacja oraz dbanie o relacje z pracownikami i klientami za pomocą social mediów. Wspomniane już badanie Sproutsocial pokazuje, iż 80% społeczeństwa oczekuje, iż w istotnych kwestiach prezes danej firmy zajmie jakieś stanowisko i będzie aktywny w mediach społecznościowych. Pozwoli Ci to promować swoją firmę i stosując nowoczesny marketing.

CEO na LinkedIn? Duży biznes już tu jest!

Co ważne, to nie tylko miejsce dla małych i średnich przedsiębiorstw. Także duże, międzynarodowe korporacje korzystają z tej platformy do budowania swojej marki osobistej i nawiązywania kontaktów z klientami. Wielu prezesów nadal aktywnie uczestniczy w życiu portalu, co przyczynia się do budowania ich wizerunku jako ekspertów w swojej branży. 

Publikacje użytkownika – Co publikować, by mieć lepsze zasięgi?

Odpowiedz na zapotrzebowanie Twoich potencjalnych odbiorców. Pokaż, że jesteś komunikatywny i otwarty. Zostań ambasadorem swojej firmy na miarę takich osób jak Rafał Brzoska (InPost), Michał Sadowski (Brand24). Zobacz wywiad o LinkedIn, który udzielił mi Maciej Panek (Panek Carsharing). Oni wiedzą, że obecność na LinkedIn jest ważna, by komunikować się z klientami nie tylko poprzez dział marketingu. Przykład idzie z góry, a stanowisko CEO zobowiązuje do tego, by efektywnie działać w serwisie LinkedIn. Ty też tak możesz! Niezależnie, czy poszukujesz nowych talentów, chcesz wesprzeć sprzedaż swoich usług, czy jesteś liderem społeczności zawodowej lub też branży, musisz wiedzieć, że warto używać LinkedIn, a obecność CEO na tym portalu przynosi same korzyści. 

Szef dzieli się wiedzą na LinkedIn

Regularne dzielenie się wiedzą pozwala nie tylko na budowanie wizerunku firmy, ale także na ugruntowanie pozycji Chief Executive Officer jako eksperta w danej dziedzinie. Publikowanie wartościowych treści pozwala bowiem na zyskanie większego zasięgu oraz zaangażowania użytkowników, co w konsekwencji przekłada się na pozytywny wizerunek firmy i jej prezesa.

Korzystanie z LinkedIn to także doskonała okazja do nawiązania kontaktów z innymi przedsiębiorcami. Platforma umożliwia Ci bowiem wyszukiwanie osób i firm według określonych kryteriów. Możesz pomyśleć, że osoba na stanowisku  Chief Executive Officer ma mało czasu na social media. To prawda, dlatego dział marketingu powinien dostarczać CEO materiały, które przydadzą się na etapie pisania postu. Mogą to być m.in. ciekawostki z codziennej pracy, promujące firmy i markę. 

Nie tylko Company Page

Profil firmowy to ważny element tego, by budować wizerunek organizacji. LinkedIn oferuje różnego rodzaju narzędzia analityczne, które pozwalają na śledzenie efektywności naszych działań i monitorowanie zachowań użytkowników na stronie firmowej. To nieocenione narzędzie, które pozwala na ciągłe doskonalenie swojej strategii marketingowej i optymalizację działań na LinkedIn. 

Kto działa w social mediach? Potrzebny dobry kandydat

To jednak tylko pierwszy z wielu klocków całej układanki. By działał sprawnie, dział marketingu musi nie tylko codziennie przygotowywać nowe wpisy i dbać o Employer Branding i Employee Advocacy. Wiedz, że pandemia tylko przyspieszyła proces, gdzie firmy, które chcą działać globalnie na LinkedIn mają tu szerokie grono pracowników, budujących renomę eksperta. Dobry menedżer powinien wiedzieć, kogo zaangażować do roli ambasadora firmy, kogo wysłać na LinkedIn Local, a kto powinien budować relacje ze swoim otoczeniem biznesowym. 

CEO na LinkedIn zdobywa kontakty biznesowe 

W przypadku biznesów B2B swoje strategie marketingowe warto opierać na LinkedIn. Dotąd większość biznesów B2B  opierało sprzedaż o tradycyjne działania. Pandemia oraz cyfryzacja sprzedaży wywróciły do góry nogami ten proces, a firmy zaczęły poszukiwać nowych obszarów do działania. LinkedIn to miejsce, gdzie przedstawiciele firm z całego świata mogą nawiązać kontakt i wymienić się informacjami. Udział w eventach i spotkaniach z potencjalnymi klientami nie jest już niezbędny, ale nadal stanowi okazję do zdobycia nowych kontrahentów.

Lider buduje wizerunek firmy

Programy Employee Advocacy to narzędzie, które powinny obejmować liderów. Dzięki temu zyskają oni wiarygodność wśród pracowników, a ci staną się ambasadorami firmy w sieci. Każdy z nich może w prosty sposób wypromować firmę na swojej stronie, a to przyczyni się do zwiększenia zasięgu publikacji oraz dotarcia do nowych odbiorców. Wizerunek marki będzie kluczowy w podczas zawierania dużych transakcji, ale też na etapie budowy zaufania do firmy. Wszystko to może być skutecznie realizowane przez samych pracowników, ale też CEO firmy. To on może być jednoosobowym działem sprzedaży, jeśli tylko odrobi pracę domową.

Profil prywatny – co dostarczać CEO?

 Jak już wiesz, LinkedIn to platforma, którą warto wykorzystać do promocji swojej firmy oraz zdobycia nowych kontrahentów. Dzięki programom employee advocacy oraz odpowiednio dopracowanej stronie firmowej zyskamy wiarygodność wśród pracowników oraz klientów, co przyczyni się do dalszego rozwoju naszego biznesu.

 Prezes w mediach społecznościowych

LinkedIn to platforma społecznościowa, która stanowi potężne narzędzie biznesowe dostępne dla każdego przedsiębiorcy. Przede wszystkim umożliwia ona sprzedaż swoich usług lub produktów poprzez skuteczną promocję firmy oraz budowanie relacji z potencjalnymi klientami.

Nie bez powodu LinkedIn jest jedną z najszybciej rozwijających się sieci profesjonalistów na świecie. To miejsce, gdzie każdy przedsiębiorca ma szansę na promocję swojego biznesu i zdobycie nowych klientów, a jednocześnie na rozwijanie swoich kompetencji i nawiązywanie wartościowych kontaktów w swojej branży. Jeśli chcesz w pełni wykorzystać to narzędzie, przeczytaj, jak mogę Ci w tym pomóc.

Jak budować markę w Social Media

Nie wiesz, jak to zrobić? No naturalne, że boimy się być oceniani. Użytkownicy LinkedIn są poddawani ocenom merytorycznym społeczności zawodowej, co wpływa na ich wiarygodność, dlatego ważne jest, aby Twoje treści były wartościowe i merytoryczne, a jednocześnie zrozumiałe dla szerokiego grona odbiorców.

Jeśli chcesz wiedzieć więcej o tym, jak skutecznie działać na LinkedIn, zapraszam na konsultację, a rozwieję wszystkie Twoje wątpliwości i odpowiem na każde Twoje pytanie.

Wykonam audyt Twojego profilu i wraz z Tobą zaprojektuję działania ukierunkowane na osiągnięcie wytyczonego przez Ciebie celu. Krok po kroku pokażę Ci, jak możesz rozwinąć swoją markę. Wyeksponujemy Twoje mocne strony, pomogę Ci zdefiniować cele,, usprawnimy komunikację, skupimy się na tym, w jaki sposób Twój profil odzwierciedla Twoje relacje z pracownikami, zweryfikujemy listę Twoich kontaktów, stworzymy strategię dalszego rozwoju. Wyposażę Cię w narzędzia, które pozwolą Ci efektywnie budować swoją widoczność.

Jeśli jesteś Prezesem firmy i zastanawiasz się, czy LinkedIn jest dla Ciebie dobrym pomysłem, nie wahaj się skorzystać z formularza kontaktowego i sprawdzić, jak może sprawdzić się w Twoim wypadku. Umówimy krótką rozmowę telefoniczną i sprawdzimy, czy mogę zrobić coś dla Twojej marki osobistej.

Potrzebujesz pomocy z LinkedIn?

Skorzystaj z naszej bezpłatnej konsultacji i dowiedz się jak możesz wykorzystać potencjał tej platformy do promocji swojej działalności: