You are currently viewing Reklama na LinkedIn – Jak skutecznie promować swoją firmę

Reklama na LinkedIn – Jak skutecznie promować swoją firmę

Sposobów na to, jak promować firmę na LinkedIn jest wiele. Ich wdrożenie wymaga strategii oraz systematyczności w działaniach. Zanim jednak rozpoczniemy realizację planu, najpierw zastanówmy się, jaki rezultat ma nam przynieść promowanie firmy na LinkedIn. Cele firm, które są tu obecne bywają różne – od typowo wizerunkowych, po sctricte sprzedażowe. Od obranego celu zależy to, jak będziemy promować firmę na największym biznesowym portalu świata.

Z artykułu dowiesz się między innymi:

  • Od czego zacząć promowanie firmy na LinkedIn
  • Jak skonfigurować profil firmowy na LinkedIn
  • Kto powinien uczestniczyć w promowaniu firmy
  • Czym jest harmonogram publikacji i jak go ułożyć
  • Kto powinien być w Twojej sieci kontaktów na LinkedIn


    Jak promować swoją firmę na LinkedIn?

    Wiele możliwości promowania firmy daje LinkedIn konto firmowe. Możliwe, że nasza organizacja go jeszcze nie posiada, bo nikt wcześniej nie miał świadomości, że LinkedIn to doskonałe miejsce na promowanie firmy. W takim wypadku musimy stworzyć konto firmowe przez profil jednego z pracowników. Dokonujemy tego za pomocą panelu w menu po prawej stronie, wchodząc w zakładkę praca, a następnie „stwórz konto firmowe” u dołu ekranu. Następnie LinkedIn wymaga podania danych naszej firmy. Bez obaw – nie jest to nic skomplikowanego. Wystarczy, że wprowadzimy takie parametry jak liczba pracowników, lokalizacja, czy wreszcie branża. Utworzenie konta firmowego nie jest niczym trudnym i każdy, kto posiada konto na LinkedIn powinien sobie z tym poradzić, nawet jeśli wcześniej nie brał udziału w szkoleniu z LinkedIn.

    LinkedIn konto firmowe – jak założyć profil firmowy

    Przygotowanie konta firmowego po jego założeniu zacząć powinniśmy od takich czynności jak wypełnienie pól:

    • Branża: To, jaką branżę podamy, będzie mieć znaczenie przy wyszukiwaniu przez potencjalnych kontrahentów. Warto więc zadbać o to, by podane informacje były jak zgodne z rzeczywistością.
    • Wielkość firmy: Tutaj podajemy, ile osób rzeczywiście pracuje w naszej firmie (licząc także osoby, które nie korzystają z LinkedIn)
    • Slogan: Krótkie przedstawienie firmy w kilku słowach, które najlepiej opisują, czym się zajmujemy. To ważny element promowania firmy, dlatego slogan musi być zwięzły , a zarazem przyciągający.
    • Opis: Pełne informacje o firmie – tutaj mamy do wykorzystania aż 2600 znaków. Tekst ten powinien być możliwe rozbudowany. Warto opisać w nim nie tylko suche fakty, ale też wartości, które przyświecają nam w codziennej pracy.
    • Wstawienie elementów graficznych:
      To nic innego jak grafiki, które są częścią naszej identyfikacji wizualnej.
      Muszą one spełniać określone wymagania jak na przykład rozmiar. Podstawowy element to logo, ale nie tylko ono jest ważne. Liczy się też zdjęcie w tle – warto by przygotował je profesjonalny grafik, bo jest ono widoczne na samej górze strony firmowej na LinkedIn. To jedna z pierwszych rzeczy, jakie zobaczy użytkownik po wejściu na LinkedIn konto firmowe.
    • Pamiętajmy o wyrażaniu zgody na przetwarzanie danych osobowych.

    Reklama na LinkedIn krok po kroku

    Schody zaczynają się na późniejszym etapie. Stworzenie konta to jedno, a promowanie firmy to drugie. Potrzebna nam będzie strategia, której projektowanie jak zwykle zaczyna się od wyznaczenia jasnego i konkretnego celu tego, po co promować firmowy profil na LinkedIn. W narzędziach administracyjnych profilu firmowego na LinkedIn możemy wybrać, kto z naszej firmy będzie nim zarządzał. Wybieramy więc administratora i osoby zarządzające publikacją treści.

    Czy zastanawiasz się jak promować firmę na LinkedIn?
    Jeśli tak – mogę Ci w tym pomóc.
    Zapraszam na bezpłatną konsultację, na której zdalnie porozmawiamy o tym jak możemy wypromować Twoją firmę na tym portalu.

    Jak promować firmę – zacznijmy od pracowników

    Kolejną rzeczą do ustalenia wewnątrz naszej organizacji jest to, kto będzie promować firmę na LinkedIn. Samo zarządzanie to przecież nie wszystko, bo równie dobrze może ograniczać się tylko do publikowania wcześniej przygotowanych postów, lub odpowiadania na komentarze.

    By widoczność i promowanie naszej firmy było skuteczne, potrzeba ambasadorów marki, którzy w pełnizrozumieją się w świadomość marki i będą w stanie zdobyć potencjalnego klienta. Ludzi, którzy za pomocą swoich profili prywatnych także będą uczestniczyć w publikowaniu postów. Najlepiej, by taka osoba wcześniej wiedziała, jak promować firmę. Wtedy pisane przez tę osobę posty na profilu prywatnym będą po prostu skuteczniejsze.

    Promowanie firmy poprzez kampanie biznesową – pisanie postów na LinkedIn

    Jednym z lepszych sposobów na to jak promować firmę na LinkedIn jest pisanie postów. Trzeba pamiętać, że LinkedIn to jeden z niewielu bezpłatnych kanałów, gdzie mamy możliwość pisania o własnej firmie. Za artykuł sponsorowany w poczytnych portalach, czy w prasie drukowanej trzeba zapłacić niemałą kwotę. Na LinkedIn publikowanie treści jest i wszystko na to wskazuje pozostanie – darmowe.

    Kto jest w Twojej sieci? Jak wykorzystać LinkedIn

    O tym do ilu osób będą docierać nasze wpisy, jak duża będzie konwersja, zależy także od algorytmu LinkedIn. Na szczęście mamy duży wpływ na to komu nasze wpisy będą się ukazywać. Decyduje o tym sieć zawodowa. Jej zaletą bezsprzecznie jest fakt, iż w przeciwieństwie to innych mediów społecznościowych, na LinkedIn w większym stopniu sami możemy decydować kto się w niej znajdzie, a co za tym idzie – kto będzie czytał nasze posty.

    Myśląc więc o tym jak wypromować biznes na LinkedIn ustalmy, jakie osoby będą w sieciach zawodowych pracowników. Nie chodzi tu naturalnie o konkretne osoby wymienione z imienia i nazwiska, a ludzi na preferowanych przez nas stanowiskach, np. dyrektorzy ds. rozwoju, czy właściciele firm.

    Pamiętajmy, że różne osoby z naszej firmy mogą mieć różnych decydentów w swoich kontaktach. Łączy się z tym kolejny element strategii jak promować firmę na LinkedIn. Chodzi o pisanie postów. Każdy z pracowników odpowiedzialnych za aktywność na tym portalu powinien mieć zaplanowaną własną tematykę. O czymś innym chce przecież czytać dyrektor handlowy, a inne tematy interesują osobę odpowiedzialną za zakupy. Dobierając tematy tak, by były interesujące dla osób z naszych kontaktów sprawiamy, że promowanie firmy na Linkedin staje się znacznie łatwiejsze.

    Harmonogram publikacji – Jak wykorzystać potencjał?

    Jeszcze jednym wyzwaniem, z którym trzeba się zmierzyć podczas spotkań na temat strategii promocji firmy na LinkedIn jest kalendarz publikacji. Czym innym jest przecież ustalenie tematów publikowania w teorii, a czymś zupełnie innym wdrożenie planu w życie. Najlepiej zrobić to na wewnątrz firmowym spotkaniu, na którym ustalimy jak promować firmę na LinkedIn za pomocą publikacji od pracowników.

    Ustalmy, kto publikuje posty we wtorki, kto w czwartki, a kto będzie odpowiedzialny za mniej formalną komunikację, którą zazwyczaj stosuje się pod koniec tygodnia. Co do tych ostatnich treści, są one niemniej ważne jak codzienna komunikacja. W Internecie można znaleźć wiele wartościowych kursów na temat tego, jak promować firmę na przykład za pomocą memów.

    Oczywiście nie oznacza to, by robić z LinkedIn serwis ze śmiesznymi obrazkami. Taka komunikacja powinna być rozważna, bo Linkedin to portal biznesowy, gdzie obowiązują nieco inne reguły gry. Pamiętajmy jednak, że nasi odbiorcy to ludzie i powinniśmy do nich pisać ludzkim językiem, czasami ubarwiając nasze wpisy poczuciem humoru, które przecież jest elementarną częścią naszego życia.

    Wypromowanie firmy za pomocą opowiadania historii

    Ważnym elementem tego jak promować firmę na LinkedIn za pomocą postów jest Storytelling. To nic innego, jak sztuka opowiadania historii. Nie jest ona łatwa, zwłaszcza dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z pisaniem. Z drugiej strony warto uczyć się od najlepszych i obserwować na LinkedIn osoby, które nie tylko wiedzą, jak promować firmę za pomocą opowiadania historii, a wręcz sprzedają w ten sposób swoje produkty.

    Jak wypromować firmę na LinkedIn – ucz się od najlepszych

    Prezes, dyrektor, a może pozostali pracownicy? Kto tak naprawdę powinien promować firmę? Zdania na ten temat są podzielone, ale w dużej mierze zależy to od predyspozycji, jakie posiadają osoby w firmie do aktywności w social media takich jak np. platforma facebook. Trzeba pamiętać, że dla wielu osób promowanie firmy w Internecie to zupełnie coś nowego. Nawet tak biznesowe miejsce jak LinkedIn może początkowo wydawać się obce. Być może jako Prezes firmy nie czujemy się na siłach, by oprócz codziennego zarządzania codziennymi sprawami organizacji być też jej twarzą. Aktywność na LinkedIn wiąże się właśnie z tym, by to prezes został twarzą firmy. Z drugiej strony mamy liczne przykładu tego jak promować firmę na LinkedIn z wykorzystaniem marki osobistej właściciela. Świetnym zilustrowaniem takich działań mogą być między innymi to, jak promuje firmę Rafał Brzoska, właściciel Inpostu, czy też prezes firmy Panek Carsharing – Maciej Panek.

    Kto prowadzi profil firmowy na LinkedIn?

    Nawet jeśli osoby na najwyższym szczeblu w firmie mają predyspozycje do tego, by promować firmę na LinkedIn i tak za większość zadań reklamowych odpowiada dział marketingowy. To osoby w nim pracujące powinny przygotowywać LinkedIn konto firmowe, by regularnie publikować tam posty z życia firmy oraz inne branżowe nowości. Wtedy promowanie firmy będzie znacznie łatwiejsze, bo już wiemy o czym pisać, a plan działania jest ustalony.

    Takie publikacje powinny być zamieszczane nawet kilka razy w tygodniu. Co prawda strona firmowa na LinkedIn nie działa tak dobrze, jak profile prywatne, ale i tak jest jednym z lepszych sposobów na to, jak promować firmę. Jak już zostało powiedziane, LinkedIn to największy biznesowy portal świata. Naturalnym jest więc, że każda firma chcąca liczyć się na rynku powinna być tutaj obecna. Bez posiadania LinkedIn konto firmowe wizerunek takiej organizacji z pewnością ucierpi.

    Jeśli Twoi pracownicy jeszcze nie wiedzą, jak wypromować firmę na LinkedIn – nic straconego. W zakładce kontakt znajduje się formularz, pod którym możesz do mnie napisać. Wystarczy kilka słów o tym, czego potrzebujecie. Kolejnym krokiem prawdopodobnie będzie umówienie rozmowy telefonicznej w dogodnym dla Ciebie terminie, podczas której sprawdzimy, jak mogę usprawnić u Was promowanie firmy na Linkedin.

Potrzebujesz pomocy z LinkedIn?

Skorzystaj z naszej bezpłatnej konsultacji i dowiedz się jak możesz wykorzystać potencjał tej platformy do promocji swojej działalności: