Nie musisz być właścicielem wielkiej firmy, by z sukcesem działać na LinkedIn. Możliwe, że jesteś CEO dużej i znanej firmy, ale dopiero chcesz zwiększyć swoją rozpoznawalność. Być może wiesz, że dziś liczy się marka osobista, ale najpierw trzeba ją zbudować. Oczywiście równie dobrze możesz wykreować ją w innym miejscu, jak na przykład YouTube, czy prowadząc własnego bloga, ale kiedy połączysz wszystko w jedną całość, efekt będzie zdecydowanie lepszy. Pomimo iż to znana platforma – nadal łatwiej wybić się na LinkedIn, niż na innych popularnych portalach. Oto najważniejsze tematy:
- Potencjalne problemy
- Określenie celu
- Profil na LinkedIn
- Pisanie postów na LinkedIn
- Sprzedaż na LinkedIn
Jak się wybić na LinkedIn – potencjalne problemy
Od czego zacząć? Zacznijmy od potencjalnych problemów. Wszak to one mogą blokować Cię przed startem, dlatego warto już na samym początku rozprawić się z Twoimi obiekcjami. Być może myślisz, że problemem jest algorytm LinkedIn, czy duża konkurencja panująca na portalu. Z tymi wyzwaniami poradzi sobie każdy, kto posiada odpowiednią determinację. To właśnie ona, w połączeniu z dobrymi pomysłami na to, o czym pisać, będzie kluczowa w rozwoju Twojego profilu, a co za tym idzie całego marketingu. Pewnie podczas lektury tego artykułu zadasz sobie pytanie, po co w ogóle wybić się na LinkedIn. Odpowiedzi musisz udzielić sobie sam.
Od czego zacząć – po pierwsze określenie celu
Na początek trzeba, ustalić czemu konkretnie ma Ci służyć zdobycie popularności na LinkedIn. Możliwe, że chodzi o rozwój biznesu. To częsta motywacja. Możliwość zaprezentowania zalet Twojego produktu tysiącom ludzi niewątpliwie jest bardzo atrakcyjną perspektywą.
Jeśli prowadzisz firmę, prawdopodobnie chcesz pozyskiwać klientów i właśnie w tym celu czytasz o tym, jak wybić na Linkedin. Może jako właściciel chcesz promować się za pomocą swojego profilu osobistego. To dobra strategia, bo ludzie najczęściej chcą znaleźć właściciela. Pragną wiedzieć, kto stoi za sukcesem organizacji, której profil czy stronę internetową właśnie przeglądają. Kto jest tym Davidem Copperfieldem, który zbudował coś z niczego.
Nawiąż kontakt osobami, które pomogą Ci w biznesie
To Ty, ale do tej pory wiedzą o tym tylko Twoi pracownicy oraz Twoja rodzina. Nikt też nie wie, że za sukcesem, który osiągnąłeś, kryła się spora liczba nieprzespanych nocy, nietrafionych inwestycji czy porażek. Może pora o tym opowiedzieć? LinkedIn daje takie możliwości. Ukazanie porażek jako kamieni na drodze do celu jest jednym z tematów na Twoje posty. To kamienie, które być może sprawiały, że Twoja droga była trudniejsza, ale na pewno nie zatrzymały Cię podczas Twojej zawodowej podróży. Pokaż, jak ciężką drogę przeszedłeś, a na pewno zostaniesz doceniony.
Jak wypełnić profil na LinkedIn?
By jednak opowiedzieć swoją historię, potrzebujesz najpierw uporać się z kilkoma technicznymi kwestiami. Podstawową rzeczą na LinkedIn jest profil. Musisz go uzupełnić, Jeśli chcesz, by inni traktowali Cię poważnie. Na pierwszy ogień idzie zdjęcie profilowe. Koniecznie powinno być wstawione, bo przez niego możesz zostać potraktowany jak bot. Nie chcesz tego, prawda? Wystarczy, że wybierzesz jedno ze zdjęć z dysku, ale uwaga! Idealnie będzie, jeśli wcześniej udasz się do fotografa, bo tylko wtedy sesja będzie wyjątkowa. Ceny takich usług wahają się od kilkudziesięciu do nawet kilkuset złotych za jedno zdjęcie. Opłaca się jednak zainwestować, jeśli chcesz wyglądać profesjonalnie.
Następny jest nagłówek – to on mówi kim tak naprawdę jesteś. Wpisz Twoją rolę w obecnej firmie oraz wartość specjalną, jak np: pomagam profesjonalistom odnaleźć się na LinkedIn. Wypełnienie całej reszty profilu powinno zająć Ci nie więcej niż 1 dzień, ale co jakiś czas sprawdzaj, czy jeszcze coś możesz w nim ulepszyć.
Jak uzupełnić profil osobisty na LinkedIn
Jak wypełnić profil na LinkedIn? Skoncentruj się na słowach kluczowych, związanych z Twoją branżą. Słowa kluczowe są ważne, ponieważ pomagają innym użytkownikom odnaleźć Twój profil. W sekcji „Doświadczenie” opisz swoje wcześniejsze stanowiska z uwzględnieniem osiągnięć i wykorzystanych umiejętności. W opisie możesz skupić się na swoich mocnych stronach. Należy również pamiętać, aby umieścić tam informacje kontaktowe, takie jak adres e-mail i numer telefonu, aby ułatwić klientom kontakt z Tobą. Dostosowanie profilu do Twojej branży i celów pomoże Ci znaleźć klientów. Możesz też skorzystać ze szkolenia z LinkedIn by poznać wszystkie najważniejsze elementy i szybciej stworzyć profil prywatny.
Profil firmowy na LinkedIn
Prowadzenie profilu firmowego wymaga czasu i strategii, ale może przynieść pozytywne efekty dla Twojego biznesu. Dzięki LinkedIn możesz dotrzeć do szerokiej publiczności, nawiązywać kontakty i pozyskiwać klientów. Ważne jest, aby uzupełnić informacje o swojej firmie, publikować interesujące treści i regularnie monitorować wyniki swojej strony firmowej, aby osiągnąć sukces na tej platformie.
Nowoczesny marketing: Pisz posty, by wybić się na LinkedIn
Jednym z filarów tego, jak się wybić na LinkedIn jest pisanie postów. To absolutnie konieczne. Bez nich z pewnością nie osiągniesz założonego celu jakim jest dotarcie do Twojej grupy docelowej. Na początek zacznij od komentowania postów innych. Zdobądź trochę śmiałości do tego, by wkrótce samodzielnie pisać publikacje. A jakie mają to być wpisy? Najlepiej dzielić się swoją wiedzą. Tym, co już zrobiłeś w życiu zawodowym i tym doświadczeniem możesz podzielić się z innymi użytkownikami. Jeżeli jesteś urodzonym sprzedawcą, z pewnością znasz skuteczne sposoby na to, jak prowadzić sprzedaż np. B2B. Podziel się tym, klikając, „zacznij publikację” na górze strony głównej. Nie od razu będziesz mistrzem w pisaniu postów, ale nie o to chodzi. Praktyka zajmie Ci trochę czasu, ale zawsze możesz przyspieszyć proces nauki, decydując się np. na mentoring z LinkedIn dla CEO.
Pozyskiwanie klientów na LinkedIn
Po kilku tygodniach będziesz już mieć swoich stałych czytelników, którzy będą polecali i komentowali Twoje posty, dzięki temu uzyskają one zasięg nawet do kilku tysięcy wyświetleń na jeden post! A ile tych postów powinieneś pisać? Co najmniej 2 w tygodniu a najlepiej 5. Na początek to konieczne, by wykorzystać marketingowy charakter portalu być widocznym jak najczęściej. To najlepszy sposób, by wybić się na LinkedIn.
Komentowanie – źródło nowych klientów
Masz pewne opory przed publicznym pisaniem? Spokojnie, to normalne. Każdy, kto kiedyś zaczynał, nosił w sobie pewne obawy. Jak więc zacząć? To proste. Obserwuj, jak komentują inni i sam zacznij komentować posty innych użytkowników. W międzyczasie zapraszasz do swojej sieci zawodowej osoby, które mogą pomóc ci w biznesie. Nawiązuj z nimi relacje przez wiadomości prywatne, a gdy uda się nawiązać konwersację – zaproś do kontynuowania jej przez telefon. Może da się nawet umówić na kawę? Spokojnie – nie od razu Kraków zbudowano.
Pozyskiwanie klientów na Linkedin
Pozyskiwanie klientów na LinkedIn jest procesem, który wymaga czasu i strategii. Jeśli ją posiadasz, dzięki LinkedIn już po kilku tygodniach możesz pozyskać klientów. Oto kilka wskazówek, jak robić to skutecznie.
Pamiętaj, że LinkedIn to portal społecznościowy, gdzie możesz wysłać zaproszenie do każdego, by nawiązać nowe kontakty i budować relacje biznesowe. Dzięki wykorzystaniu wyszukiwarki LinkedIn, możesz znaleźć potencjalnych klientów i nawiązać z nimi kontakt. Skorzystaj z tej możliwości, aby nawiązać kontakt z osobami, które są potencjalnymi klientami lub partnerami. Pozyskiwanie klientów na LinkedIn wymaga czasu i wysiłku, ale może przynieść niesamowite efekty dla Twojego biznesu. Warto regularnie publikować interesujące posty, nawiązywać kontakty z innymi użytkownikami i korzystać z narzędzi, aby zbudować swoją markę i zwiększyć szanse na skuteczną sprzedaż.
Personalizuj swoje zaproszenia
Kiedy wysyłasz zaproszenia do innych, musisz się postarać. Upewnij się, że są one spersonalizowane i zawierają krótki opis, dlaczego chcesz się z nimi połączyć. Unikaj standardowych zaproszeń, które nie wyróżniają się spośród innych. Udostępniaj ciekawe treści – Publikowanie interesujących artykułów związanych z Twoją branżą zbuduje świadomość marki. Warto wykorzystywać LinkedLn by stworzyć autorską strategię działania publikować posty, które zaciekawią swoją grupę odbiorców. Wykorzystaj Sales Navigator – Sales Navigator to narzędzie, które umożliwia precyzyjne targetowanie klientów i wykrywanie potencjalnych leadów B2B. Dzięki temu narzędziu możesz znaleźć osoby, które są zainteresowane Twoimi usługami lub produktami i nawiązać z nimi kontakt.
Ciągle poszerzaj swoją sieć kontaktów na LinkedIn
Powiększanie sieci kontaktów na LinkedIn jest bardzo ważne dla rozwoju kariery i biznesu. Im większa sieć kontaktów, tym większa szansa na znalezienie nowych klientów, pracodawców, partnerów w biznesie oraz innych możliwości. Jednym z najważniejszych sposobów budowania sieci jest regularne wysyłanie zaproszeń do połączenia się z innymi użytkownikami LinkedIn. Możesz też korzystać z przeszukiwania kontaktów za pomocą funkcji „Wyszukaj osoby” i znaleźć osoby, które są potencjalnie zainteresowane Twoimi produktami lub usługami. Pamiętaj, że ilość kontaktów nie zawsze oznacza jakość. Zwracaj uwagę na jakość kontaktów i wybieraj osoby, które mają znaczenie dla Twojego biznesu. Powiększanie sieci kontaktów na LinkedIn wymaga regularności, ale może przynieść wiele korzyści.
Prospecting na LinkedIn, a udany Social Selling
Prospecting na LinkedIn polega na poszukiwaniu i nawiązywaniu kontaktów z potencjalnymi klientami lub osobami, które mogą przyczynić się do rozwoju Twojego biznesu. Możesz to robić na wiele sposobów, w tym poprzez Sales Navigator – narzędzie to umożliwia zaawansowane wyszukiwanie i nawiązywanie kontaktów z potencjalnymi klientami, jak również monitorowanie i analizowanie wyników sprzedaży. Zawiera zaawansowaną, wbudowaną wyszukiwarkę dzięki której będziesz w stanie stworzyć swoją listę idealnych klientów.
Brzmi skomplikowanie? Uwierz mi, że to nic strasznego. Mogę Ci pomóc Ci uzupełnić profil osobisty, stworzyć profil firmowy, a także wdrożyć strategię tego, jak znaleźć klientów poprzez LinkedIn. W przypadku LinkedIn pamiętaj jednak o złotej zasadzie. To nie jest portal sprzedażowy. Tu nic nie sprzedajesz To inni mają kupować od Ciebie. Jeśli będziesz trzymać się tej zasady, nie zyskasz etykiety nachalnego sprzedawcy, ale cenionego eksperta, który otrzymuje rekomendacje od zadowolonych klientów. Przyznasz, że zdecydowanie łatwiej zaufać temu drugiemu? A jeśli ktoś Ci zaufa, to zdecydowanie chętniej od Ciebie kupi, prawda?
Jeśli myślisz o tym, czy warto wybić się na LinkedIn, możesz wysłać wiadomość z formularza kontaktowego i porozmawiać ze mną lub jednym z ekspertów o tym, jakie LinkedIn może przynosić korzyści w Twoim przypadku. Umówimy krótką rozmowę telefoniczną i sprawdzimy, czy możesz czerpać korzyści z Linkedin