You are currently viewing Jak osiągnąć sukces na LinkedIn

Jak osiągnąć sukces na LinkedIn

Jak osiągnąć sukces na LinkedIn?

Jak jednak zadbać o swoją działalność na tym portalu społecznościowym? Mamy do czynienia ze złożonym mechanizmem i każdy detal może stworzyć różnicę. Po przeczytaniu naszego artykułu będziesz już wiedział wszystko, co trzeba, aby odnieść sukces na LinkedInie.

Dlaczego warto mieć profil na LinkedIn?

Linkedin jest jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych. Według statystyk korzysta z niego kilkaset milionów użytkowników. W Polsce jest to ponad 5 milionów osób. Co więcej, tendencja jest wzrostowa. Popularność portalu wpływa korzystnie na możliwości dla biznesu. Użytkownicy LinkedIna są tam w jasno określonym celu. Stanowi to przewagę nad pozostałymi portalami. Dlatego, jeśli działasz w biznesie, posiadanie i optymalizacja Twojego profilu na LinkedIn są niezbędne w dzisiejszych czasach.

Ścieżki możliwości zawodowych

Jedną z głównych osi działalności dla biznesu jest marketing oraz budowanie marki. Marketing w znaczeniu kompleksowym: możesz wykorzystać platformę w nieograniczonym zakresie. LinkedIn oferuje szeroką paletę działań: od brandingu, przez marketing, aż po sprzedaż. Możliwości są nieograniczone.

Początek na LinkedIn

Kluczowe jest pierwsze wrażenia. Jedno z największych prawideł marketingu i socjologii ludzkiej to znaczenie przyciągnięcia uwagi. Większość proc. użytkowników bardzo szybko przestaje czytać. We współczesnym świecie tzw: attention span (czyli długość utrzymania przez czytelnika maksymalnego skupienia) odbiorcy się mocno skrócił. Przez kilkanaście lat zeszliśmy z poziomu 12 do 8,25 sekundy, czyli niższego od złotej rybki. Musisz więc zadbać o atrakcyjność Twojego wizerunku, aby zatrzymać przy sobie odbiorcę. W przyciągnięciu wai wspomoże ciebie wykorzystanie historii. Stanowi ono pierwszą część techniki AIDA (attention, interest, desire, action). Podpieraj też swoje posty historiami.

Podwaliny sukcesu swojej marki osobistej na LinkedIn

Jak w takim razie się zabrać za działania swojego biznesu na LinkedInie? Na początku powinieneś przyjąć odpowiednie podejście – po co wymyślać koło na nowo? Nie musisz nadmiernie kombinować, wystarczy naśladować sprawdzone schematy, i działać według skutecznych metod. Dopełnieniem strategii jest zadbanie o cele. Wszystkie twoje działania powinny prowadzić do określonych założeń, przyjętych poprzez technikę SMART. To jest wymagane, ze względu na algorytm SERP stosowany na LinkedInie.

Wyobraź sobie swoją biznesową wizytówkę. Rozdajesz ją mozolnie napotkanym osobom na konferencji, albo przypadkowym klientom w ciągu dnia. Jest to proces powolny i mało skuteczny. Jak to przyspieszyć? Tutaj z pomocą przychodzi twój profil na LinkedInie. Pomyśl o swoim profilu jak o cyfrowej wizytówce. Stanowi ona klucz do pierwszego wrażenia. Wiesz, że statystyczny odbiorca podejmuje wstępną decyzję odnośnie Ciebie w przeciągu kilku sekund? Dlatego tak ważne jest zadbanie o wszystkie elementy Twojej formy na Li.

O czym więc powinieneś pamiętać, przy pracy nad swoim profilem na LinkedIn? Na wstępnie powinieneś zdecydować czy będziesz zakładał profil firmowy, czy wolisz działać tylko jako osoba prywatna.

Spotkanie się z odbiorcą

Pierwszą kwestią jest podpis pod nagłówkiem w profilu. Powinien pokazać odbiorcy konkretnie, w czym możesz mu pomóc i w jaki sposób. Aby wybrać grupę docelową, określ swoją personę. Wyobraź sobie idealnego klienta. Jakie są jego problemy, troski, aspiracje, motywacje? Następnie dopasuj pod niego swoją ofertę.

Następnie ważne jest dopasowanie do branży. We współczesnym świecie konkurencja jest niezwykle liczna. Ludzi z podobną ofertą istnieje multum. Dlatego, aby się wyróżnić, pomaga zawężenie swojej specjalizacji. Polecam wybrać niszę. Jeżeli jej nie ma, to pamiętaj, że zawsze możesz ją stworzyć. O takim zabiegu mówi jedno z bardziej znanych praw marketingowych, poruszonych w książce A.Riesa i J.Toruta – 22 Immutable Laws of Marketingu – jeżeli Twój rynek nie istnieje, to sam go zbuduj. Osoba będąca pierwsza na rynku ma przewagę nad konkurencją.

Fundamentalny cel 

Twój cel stanowi udowodnienie potencjalnemu klientowi, że jesteś w stanie podołać wyzwaniom. Dlatego wykorzystaj wszystkie opcje oferowane przez portal, dotyczące swojego profilu. Zacznij od treściwego opisania czym się zajmujesz, oraz swojego doświadczenia zawodowego. Pomyśl o swoich poprzednich pracach jak o klockach, z których masz zbudować jak najsolidniejszą konstrukcję. Do stworzenia obrazu swoich zadań, wykorzystaj jak największą ilość konkretów, oraz korzyści, jakie Twoje działania przynosiły klientom. Polecamy schemat: poprzez działanie X, zwiększyłem wyniki o Y, wykorzystując technikę/program Z. Poprzez zastosowanie języka korzyści, będziesz w stanie się wyróżnić na tle większości osób z branży. Prym wśród użytkowników operuje ogólnikami, przez co wzbudzają znacznie mniej zaufania.

Życie to nie tylko praca…

Każdą rubrykę możesz wykorzystać. Nawet elementy teoretycznie niezwiązane z karierą zawodową, jak wolontariat i zainteresowania. W ten sposób pokazujesz się z ludzkiej strony. Odbiorca widzi, Ciebie nie jako tylko robota, ale istotę społeczną z uczuciami. Analogicznie wygląda sytuacja z Twoimi hobby. Oczywiście, elementy, o których wspominam w tym akapicie, powinny być tylko dodatkiem. Przeważać powinna stopa zawodowa. Jeżeli zastanawiasz się, nad proporcją postów biznesowych do prywatnych to możesz wykorzystać zasadę – 80% treści zawodowych, 20% prywatnych.

Wykorzystanie nauki w biznesie

Biznes często łączy się z psychologią i socjologią. Warto pamiętać o elementach wpływających na ludzkie zachowania. Często o sukcesie naszej oferty u klienta decydują czynniki poza finansowe, dlatego warto pamiętać o przynajmniej podstawowych technikach wpływu. Jeden z najsłynniejszych psychologów na świecie R. Cialdini w swojej książce Influence wymienia 6 zasad postępowania ludzkiego. Jedną z nich jest tzw: dowód społeczny. Mówi o tym, jak jako ludzie lubimy naśladować zachowania innych. Często podejmujemy decyzję na pod wpływem zachowań innych osób. Jak tę zasadę możesz wykorzystać na LinkedIn? Najskuteczniejszym sposobem jest proszenie innych osób o rekomendację, potwierdzenie swoich umiejętności, oraz tworzenie contentu, który cenione osoby w branży będą chciały udostępniać.

Analityka na LinkedIn

Jak odnieść sukces na LinkedIn? W dużej mierze zależy to od zrozumienia metryk. Najważniejsze metryki można podzielić na dwie kategorie: odnoszące się do samych publikacji ORAZ dotyczące Twoich odbiorców. Pod własnym contentem zwróć szczególną uwagę na polubienia, liczbę wyświetleń, komentarze, udostępnienia i click through rate. Z kolei drugą kategorią są metryki dotyczące publiki: zwróć uwagę na profesje odbiorców, ich wiek i miejsce zamieszkania.

Mimo wielkiej liczby użytkowników na Linkedinie, większość z nich nie produkuje contentu. Dlatego produkując swój, możesz się wybić na ich tle. Produkowanie trafnego contentu jest jednym z działań, mogących Tobie przynieść największy zwrot z inwestycji.

Content marketing profilu

Jaki powinien być odpowiedni content? Powinien być skierowany do Twojej grupy docelowej. Pomagaj im, rozwiązuj ich problemy. Świetnie wpasowuje się, zasada daj, daj, daj i dopiero po tym bierz. Nie obawiaj się, że dasz za dużą ilość wiedzy i przez to stracisz. Najlepsze efekty daje stosowanie contentu w proporcji 80% dającego wartość i w 20% promocyjnego. Twój content może stanowić początek lejka sprzedażowego. Generalnie im jest on dłuższy, tym lepiej dla klienta. Pamiętaj jednak by ubrać to w proces. W ten sposób naturalnie masz szansę na zbudowanie głębszej więzi z twoim odbiorcą. Ponadto dzięki temu otrzymujesz szansę poznania klienta. To będzie pomocne, w eliminacji osób, do których nie pasujecie. Idealny klient to taki, który spełnia kryteria twarde, oraz miękkie jak charakter czy kultura organizacyjna.

Dodatkowe elementy publikacji na LinkedIn

Kolejnym elementem zwiększającym widoczność Twoich publikacji jest dodanie elementów graficznych. Według statystyk treści ze zdjęciem są chętniej czytane o ponad 95%. Super, tylko skąd wezmę grafika, i czy będę w stanie zrobić odpowiednie grafiki? Uspokajamy! Nie potrzebujesz ani jednego, ani drugiego. Na potrzeby LinkedIna wystarczy opanowanie podstawowych programów graficznych jak Canva. Co więcej, są one za darmo.

Odpowiednie zakończenie

Tak jak wstęp jest kluczowy dla przyciągnięcia uwagi, tak zakończenie służy do nawiązania relacji z odbiorcą. Wykorzystaj końcówkę jako szansę do utrzymania kontaktów z potencjalnym klientem. W tym celu najskuteczniejsze jest kończenie każdej Twojej publikacji klarownym call-to-action, oraz zachęcenie do promowania. Jeżeli zależy ci na metrykach związanych ze sprzedażą to proponujemy kończenie posta z zaproszeniem do skorzystania ze twoich usług. W przypadku, gdy twoim priorytetem jest zwiększenie świadomości marki, wtedy polecamy kończyć publikować z zaproszeniem do zaobserwowania, Możesz albo zaoferować swoje usługi, albo poprosić o zaobserwowanie. Posiadanie dodatkowej platformy stanowi świetne uzupełnienie LinkedIna.

Działania płatne na LinkedIn

Poza powyższymi organicznymi ruchami możesz też się wspomóc działaniami płatnymi. Możesz je stosować poprzez reklamy linkedInowe, wiadomości i teksty sponsorowane. Jeżeli z nich korzystasz, to zadbaj o jak największą personalizację. W ustawieniach szczegółowy LinkedIna możesz uporządkować użytkowników poprzez filtry.

Nawet pieniądze nie zastąpią jednak wymaganej cierpliwości i systematyczności. Kluczowa jest tutaj konsekwencja. Kolejnym kluczowym aspektem jest cierpliwość i systematyczność. Nastaw się na dłuższą grę. Na początku prawdopodobnie nie będziesz miał efektu. Wzrosną one wraz z czasem. Rozumiemy, że to nie będzie proste. Zobaczysz jednak owoce pracy.

W utrzymaniu właściwego kierunku pomoże Ci zbudowanie momentum. Zbudujesz je poprzez wypisanie dziennych celów i nawyków. Następnie spróbuj je utrzymać. Małe, ale wykonywane codziennie rzeczy połączą się i razem stworzą ogromną siłę. Podpieraj też swoje posty historiami.

Działania organiczne na LinkedIn

Do prowadzenia marketingu wykorzystuj nie tylko swoje własne zasięgi. Pamiętaj o korzystaniu z zasięgów innych. Możesz dołączyć do grup i udzielać pod twórczością popularnych osób w Twojej branży. W ten sposób zwiększasz swoją grupę odbiorców. Jeżeli wykażesz się jako osoba z wysoką wiedzą oraz przyjemnym , to zaciekawiasz sobą inne osoby. W ten sposób prędzej czy później ktoś się do Ciebie odezwie.

Pamiętaj także o powiększaniu swojej sieci kontaktów na LinkedIn. Networking jest jednym z kluczowych elementów dla twojego rozwoju. Istnieją dwa główne powody: po pierwsze to jeden z najlepszych sposobów nauki i rozwoju, po drugie możesz pośrednio uzyskać od nich korzyści i nawiązać współprace partnerskie. W ten sposób naturalnie spotkasz się z licznymi okazjami.

Ostatnia brakująca cegiełka do odniesienia sukcesu

Optymalizacja produktywności dla firmy to podstawa. Nie jesteś w stanie zajmować się wszystkim. Rozumiemy, jak ważna dla Ciebie jest każda godzina. Czym byłby biznes bez najlepszego zespołu? Chcesz zyskać pewność osiągnięcia sukcesu na Linkedinie?

Jeśli ten artykuł pomógł Ci ocenić oraz dowiedzieć się, czy LinkedIn jest dobrym pomysłem, nie wahaj się skorzystać z formularza kontaktowego i zapytać o szczegóły serwisu.

 

Potrzebujesz pomocy z LinkedIn?

Skorzystaj z naszej bezpłatnej konsultacji i dowiedz się jak możesz wykorzystać potencjał tej platformy do promocji swojej działalności: