You are currently viewing 5 najczęstszych obiekcji dotyczących LinkedIn w firmach (i sposoby ich rozbijania)

5 najczęstszych obiekcji dotyczących LinkedIn w firmach (i sposoby ich rozbijania)

Szkolenie będzie nieskuteczne

To jedna z najczęściej spotykanych obiekcji. Kto z nas choćby raz w życiu nie obawiał się, że istotny dla nas zakup okaże się fatalną decyzją. Co wtedy robiliśmy? Zazwyczaj szukaliśmy opinii na temat danego produktu w Internecie.

Nie ważne, czy chodziło o używany samochód, egzotyczne wczasy, czy nowe buty. Każdy, kto staje przed koniecznością podjęcia trudnej decyzji, ma obawy, czy będzie ona słuszna. A co dopiero mówić o wydawaniu firmowych pieniędzy na szkolenie z LinkedIn? Zazwyczaj z taką propozycją trzeba zgłosić się do samego prezesa, a ten nie zawsze wyraża aprobatę co do przedstawionego właśnie pomysłu.

Rozbicie obiekcji: Przedstaw swojemu szefowi rekomendacje trenera LinkedIn, u którego planujesz złożyć zamówienie. Zazwyczaj znajdziesz je w jego profilu na LinkedIn. Zachęć też do przeczytania kilku artykułów na stronie www, a najlepiej zaproponuj przesłuchanie podcastu. Może się okazać, że nawet jeśli prezes Twojej firmy jeszcze nie jest ich fanem, możliwe, że właśnie dzięki Tobie odkryje nowy, ekscytujący sposób na spędzenie drogi z firmy do swojego domu. Z pewnością będzie Ci za to wdzięczny.

Nie stać nas na szkolenie z LinkedIn

Zarówno w życiu prywatnym jak i w biznesie, częstą barierą przed dokonywaniem różnego typu inwestycji są pieniądze. Planując budżet domowy, trzeba rozsądnie gospodarować każdą złotówką. W przypadku budżetu firmy jest podobnie, z tym że… jeszcze bardziej restrykcyjnie. Zgoda na zamówienie musi przejść przez wiele głów, a podpis pod umową składa zazwyczaj właściciel lub dyrektor jednego z działów.

Rozbicie obiekcji: By wszyscy decydenci ostatecznie wyrazili zgodę, potrzebne są zwłaszcza argumenty finansowe. Te znajdują się w artykule „ile kosztuje szkolenie z LinkedIn„. Jeśli w Twojej głowie koncepcja szkolenia już zakiełkowała, pora zrobić kolejny krok i wysłać link do tego wpisu osobom, które w Twojej firmie odpowiadają za finanse. Niech osobiście policzą, czy Waszą firmę stać na szkolenie z LinkedIn.

Nie potrzebujemy szkolenia z LinkedIn

Czy Wasz biznes wcześniej dobrze prosperował? Czy sprzedaż działała bez zarzutu? Jeżeli odpowiedź na te pytania brzmi tak, to co zmieniło się u Was, że teraz czytasz tę stronę? Prawdopodobnie wiesz już o rewolucji, która nas czeka. Prawdopodobnie wiesz też, że każda firma, chcąc przetrwać, będzie musiała zmienić sposoby działania. Status quo jest przeszłością i im szybciej się z tym pogodzicie tym lepiej dla Waszej firmy.

Rozbicie obiekcji: LinkedIn jest jednym z pierwszych elementów, które powinna wdrożyć Twoja firma, by zwiększyć sprzedaż. Oczywiście, nie jest to Święty Graal. Nie zapewnię Cię, że nagle z LinkedIn zaczniesz pozyskiwać 100 leadów miesięcznie. Pamiętaj jednak, że to największy portal biznesowy, a w Polsce konto posiada na nim ponad 5 milionów osób. Wśród nich są głównie przedstawiciele biznesu – prezesi, dyrektorzy, managerowie. Oni wszyscy spędzają tam czas w poszukiwaniu nie tylko nowych klientów, ale też partnerów biznesowych. Nie muszę chyba mówić, że to najlepsze miejsce dla B2B, jakie możesz sobie wyobrazić.

Nasi pracownicy nie chcą działać na LinkedIn

W jednym ze swoich artykułów na LinkedIn obrazowo opisuję, jak można podzielić role poszczególnych pracowników w firmie, tak by nikt nie czuł się do czegokolwiek zmuszany. (Uwaga! Gdy już przeczytasz publikację nie wahaj się zaprosić mnie do sieci jeśli jeszcze nie jesteśmy połączeni na LinkedIn).

Pomimo tego nadal w wielu organizacjach istnieje przekonanie, że osoby pracujące w dziale marketingu czy HR nie chcą działać na LinkedIn.

Rozbicie obiekcji: Jak mawia młodzież: naprawdę? Przecież oni doskonale wiedzą, że LinkedIn to idealne narzędzie do realizacji celów, które każdego dnia przyświecają ich pracy. Bez względu na to czy odpowiada się za marketing, sprzedaż, czy rekrutację.

Prawda jest taka, że pracownicy firm, którzy mają już konto na LinkedIn chętnie dowiedzą się więcej o tym portalu. Niestety cena szkolenia z LinkedIn często przekracza ich możliwości finansowe. Rozwiązaniem może być szkolenie ufundowane przez firmę, które można wykorzystać jako rodzaj benefitu pracowniczego. Znajomość zasad działania na LinkedIn z pewnością przyda im się na każdym etapie kariery.

My przeszkolimy pracowników, a oni odejdą

Ta obiekcja jest jedną z najczęściej używanych, a jednocześnie budzi mnóstwo emocji, dlatego zostawiłem ją na sam koniec. Jak sama nazwa wskazuje, nadal jest tylko obiekcją i można rozbić ją równie łatwo jak jedność w zespole przy udzielaniu premii kwartalnej 🙂

Rozbicie obiekcji: Jeśli Twoja firma zapewnia godne warunki, to nikt z Twojego zespołu nawet nie pomyśli o odejściu z miejsca, w którym czuje się komfortowo. Mało tego – wdrażając skuteczną strategię Employer Branding na LinkedIn nie tylko utrzymacie swoich najlepszych pracowników, ale istnieje duża szansa, że pozyskacie z rynku najlepszych ludzi. A co jeśli ci najlepsi jednak odejdą? Cóż, Robert Lewandowski też odszedł z Borussii Dortmund do Bayernu i to za darmo. Czy wobec tego Borussia, by temu zapobiec, nie wystawiała go do gry? Wręcz przeciwnie. A opinia, jaka poszła w świat, powoduje, że dziś do klubu z Dortmundu licznie trafiają najbardziej uzdolnieni zawodnicy na rynku.

Jeśli ten artykuł pomógł Ci ocenić, czy szkolenie jest dobrym pomysłem, nie wahaj się napisać do mnie i zapytać o szczegóły. W trakcie bezpłatnej rozmowy sprawdzimy, jak wdrożyć marketing na LinkedIn w Twojej firmie.

 

Potrzebujesz pomocy z LinkedIn?

Skorzystaj z naszej bezpłatnej konsultacji i dowiedz się jak możesz wykorzystać potencjał tej platformy do promocji swojej działalności: