Jak pisać teksty – wiele osób chce to robić, lecz mało kto potrafi pisać dobre teksty. Ostatnio miałem przyjemność realizacji kilku zleceń dla firm z różnych branż. Chodziło o przygotowanie całkiem nowych treści na ich strony www oraz blogi. Przeglądając “dzieła” poprzednich wykonawców często nie wierzyłem w to, co widzę.
Większość firm reklamowała się w bardzo podobny sposób, pisząc o swoim profesjonalizmie i dbałości o zadowolenie Klienta (oczywiście z Wielkiej Litery …) fachowości i doświadczeniach zdobywanych przez lata.
W założeniu firmową stronę buduje się po to, by zachęcić ludzi do kupna konkretnej rzeczy. Dziś jednak sama zachętą to zbyt mało. Potrzeba go zachwycić. Sprawić, by poczuł ekscytację na samą myśl o produkcie i natychmiast zapragnął go mieć. Czy to trudne ?
Jak pisać teksty na stronę internetową
Moją pracą jest pisanie tekstów na strony www dla firm działających na różnych polach. Realizując witrynę dla agencji psychologicznej miałem za zadanie opisać pewną usługę, która została mi wcześniej przedstawiona jako badanie. Już sam dźwięk tego słowa kojarzy się nieprzyjemnie, a jeśli dodatkowo trzeba za nie zapłacić, wszystko nie brzmi zbyt zachęcająco. Gdy jednak opowiemy czytelnikowi o fascynującym eksperymencie, podczas którego uczestnik ma podłączone do głowy elektrody, natychmiast wywołujemy ciekawość na temat celu takich działań. Gdy wspomnimy jeszcze, że w zasadzie to nie badanie, a gra komputerowa którą na dodatek możemy sterować tylko siłą woli, robi się bardzo interesująco. Mimochodem można wspomnieć, że taka zabawa działa pozytywnie na stan zdrowia i zmniejsza poziom stresu! Czyż nie jest lepiej ? Raj dla dzieciaków, wybawienie dla zapracowanych, ulga dla zestresowanych. To jak, zamawiamy ?
To samo da się zrobić ze stroną www firmy z branży szkoleniowej, oponiarskiej, czy nawet punktu wynajmu maszyn pneumatycznych. Trzeba tylko posiadać wyobraźnię i umieć opisać produkt w sposób niebanalny. Wtedy użytkownik zaciekawi się daną firmą i bardzo możliwe, że natychmiast złoży zamówienie.
Wierzę, że każda branża jest równie interesująca i na temat wszystkich bez trudu można napisać coś bardzo ciekawego.
Jak pisać teksty pod SEO
Tworząc teksty dla naszej strony internetowej pamiętajmy też o ich optymalizacji oraz zasadach SEO. To one sprawiają, że nasza strona pozycjonuje się znacznie lepiej. Jeśli znajdzie się na wysokich pozycjach w Google to automatycznie uzyskujemy nawet kilka tysięcy wejść miesięcznie więcej. Nawet nie muszę wspominać, jak wielu nowych klientów można w ten sposób pozyskać.
Teoretycznie każdy dobry copywriter powinien przy projektowaniu tekstów na stronę zwracać baczną uwagę na zasady SEO. Niestety, obserwując nasz rynek od dobrych kilku lat nadal widzę spore braki w tym względzie. Często agencje marketingowe nie kontrolują tego, co piszą ich copywriterzy. Powstają “potworki”, które nie tylko odpychają klienta od firmy, ale też nie mają szans na uzyskanie dobrych pozycji w Google. Sprawdź więc, czy teksty na Twojej stronie są właściwe, lub wynajmij specjalistę, który się tym zajmie.
By Twoja firmowa strona pozycjonowała się optymalnie, teksty na niej muszą być też wartościowe i merytoryczne. Wpisy warto umieszczać przynajmniej co kilka dni, bo Google lubi świeży content i chętniej promuje często aktualizowane witryny. Jeśli brakuje Ci czasu, by samodzielnie prowadzić bloga – poproś o pomoc copywritera który zrobi to za Ciebie!