You are currently viewing Trener LinkedIn – w czym może pomóc i jak wpłynie na Twój profil?

Trener LinkedIn – w czym może pomóc i jak wpłynie na Twój profil?

Kim jest Trener biznesu LinkedIn?

Trener LinkedIn – na usługi tego rodzaju specjalisty decyduje się coraz więcej firm. Obecność na LinkedIn to już nie ciekawostka, a realna potrzeba, bo portal ten stał się najbardziej popularnym kanałem komunikacji biznesowej i budowaniu marki personalnej. Trener LinkedIn, Ekspert, czy Konsultant LinkedIn. Ten artykuł powstał z potrzeby opowiedzenia o tym czym się zajmują i jak mogą pomóc rozwinąć Twój biznes.

Z tego artykułu dowiesz się:

Marketing profilu na Linkedin

Trener LinkedIn nauczy sprzedawać

Sprzedaż na LinkedIn to jeden z głównych celów użytkowników. Trener LinkedIn może nauczyć zarówno jednoosobowe firmy jak i duże korporacje Social Sellingu. To złożony proces, dlatego trzeba do niego podejść kompleksowo. Dobrze wypełniony profil to dopiero początek. Teraz przed firmą stoi zadanie opracowania publikacji, które będą pisać jej pracownicy w celu budowania marki osobistej. Każdy z nich otrzyma własny harmonogram, dzięki któremu dana firma codziennie będzie widoczna w serwisie LinkedIn. To pierwszy krok do sprzedaży na LinkedIn, ale by ta się odbyła, musi zostać spełnione jeszcze kilka warunków. Po pierwsze: Nie można atakować klientów wiadomościami sprzedażowymi! Nie wszystkie firmy zdają sobie z tego sprawę, dlatego Trener LinkedIn ma co robić.

Publikacje użytkownika

Profil na Linkedin – Trener nauczy pisać posty biznesowe

Pisanie na LinkedIn sprawia wielu osobom trudność, zwłaszcza na początku. Problem mają zwłaszcza ludzie pracujący w technicznych branżach, którzy nie mieli wcześniej do czynienia z żadną formą pisania dłuższych tekstów. Co prawda posty na LinkedIn mają limit 1300 znaków, ale by pokazać swoją wiedzę i komunikację marki, warto napisać też długi artykuł.

Nigdy nie jest łatwo zacząć, ale określenie sobie planu publikacji oraz tematów na posty, a następnie zapisanie ich oraz ewentualna optymalizacja to już pierwszy krok do sukcesu. Debiut pewnie nie będzie idealny, ale nikt raczej nie wytknie nam błędów w komentarzach. W porównaniu do innych mediów społecznościowych LinkedIn to niespotykanie spokojne miejsce. Zalecam regularne pisanie postów na LinkedIn, a efekty same przyjdą. Jakie efekty? Zależy, co chcemy osiągnąć…
Trener LinkedIn może na przykład nie tylko nauczyć jak pisać posty na LinkedIn, ale też jak wyszukiwać osoby. To opcja dla tych, którzy nie czują się dobrze w tworzeniu treści. W niektórych przypadkach lepiej sprawdzają się metody sprzedaży oparte na budowaniu relacji z klientami. Tego też powinien nauczyć skuteczny Trener LinkedIn.

Ustalenie celu na LinkedIn aby wykorzystać potencjał profilu

Jest wielu ludzi, którzy założyli konta jakiś czas temu, lecz do dziś nie mają celu obecności na LinkedIn. Jego ustalenie to kluczowy element, który decyduje o tym, czy godziny spędzone na tym portalu mają sens. Jak wygląda ustalanie celu z trenerem LinkedIn? Najczęściej wynika z rozmowy online. Trener musi być trochę jak psycholog – „otworzyć” swojego klienta i dowiedzieć się, na czym najbardziej mu zależy.

Jak skorzystać z usług trenera w marketingu firmowym?

Który Trener LinkedIn? Czym kierować się przy wyborze

Jak widać trener Linkedin powinien posiadać szeroką gamę kompetencji i rekomendacji. Nie mogą ograniczać się one do umiejętności nauki samego narzędzia. To praca, która zawiera w sobie wiele elementów z marketingu czy sprzedaży. Wybierając trenera Linkedin warto kierować się jego referencjami. Sprawdzić je można na jego profilu LinkedInTo kluczowe miejsce dla trenerów specjalizujących się w nauczaniu zasad tego portalu. To tam zdobywają oni klientów, a ci pozostawiają opinię lub komentarze na Linkedin, właśnie na profilu danego trenera. Jest to więc najbardziej wiarygodne miejsce, by sprawdzić, czy dany trener LinkedIn pasuje do Twojej firmy.

Nie chodzi tylko o ilość pozytywnych opinii, ale także ich dostosowanie do potrzeb klients. Inne będzie miała firma zatrudniająca wielu pracowników przez pracodawce, a inne ktoś, kto chce zbudować swoją markę osobistą i rozbudować swój profil. 

W tym artykule podpowiadam, czym kierować się przy wyborze szkolenia z LinkedIn dla firmy.

Trener LinkedIn powinien sam pisać posty 

Pisanie postów i codzienny kontakt z użytkownikami jak i cała aktywność na LinkedIn powinna być bardzo ważna dla trenera. Posty i ich opublikowanie, to kolejna ważna dla nas wskazówka. Zwróćmy uwagę nie tylko na to, co pisze i chce publikować dany trener LinkedIn, ale też co piszą na jego temat inni. By to zobaczyć, wystarczy wejść w odpowiednią część profilu, czyli w ostatnie publikacje takiej osoby. Komentarze, które zostawiają użytkownicy pod postami powiedzą nam, czy mamy do czynienia z osobą kompetentną, oraz jakie metody pracy preferuje dany trener.

Podsumowując…

Trener LinkedIn to osoba, która może znacząco wpłynąć na profil zawodowy każdego użytkownika tej platformy. Poprzez indywidualne podejście i dostosowanie strategii do potrzeb konkretnej osoby, trener jest w stanie pomóc w skutecznym pozyskaniu potencjalnych klientów oraz w budowaniu silnej marki pracodawcy. Jego rola polega nie tylko na optymalizacji profilu pod kątem SEO, ale także na nauczaniu, jak efektywnie komunikować się z docelową grupą odbiorców.

Trener to kluczowy zasób dla każdego, kto chce efektywnie wykorzystać potencjał tej platformy. Niezależnie od tego, czy jesteś CEO, menedżerem, czy specjalistą w swojej dziedzinie, współpraca z trenerem może znacząco wpłynąć na Twoje zawodowe sukcesy, pomagając w budowaniu silnej osobistej marki i sieci kontaktów, co jest niezbędne w dzisiejszym, zglobalizowanym świecie biznesu.

Potrzebujesz pomocy z LinkedIn?

Skorzystaj z naszej bezpłatnej konsultacji i dowiedz się jak możesz wykorzystać potencjał tej platformy do promocji swojej działalności: