You are currently viewing Jak napisać podsumowanie na LinkedIn?

Jak napisać podsumowanie na LinkedIn?

Jak napisać podsumowanie profilu na LinkedIn – CV twojego profilu

Z podsumowaniem na LinkedIn jest trochę jak z recenzją książki. Wyobraź sobie, że szukasz prezentu gwiazdkowego dla teściowej. Wiesz, że jest bibliofilką, więc chcesz sprawić jej radość (tudzież wkupić się w łaski) i szukasz jakiegoś białego kruka lub absolutnego bestsellera. Sprawdzasz nowości wydawnicze, czytasz opisy na okładce, recenzje na blogach. Nagle Twoje serce bije mocniej i już wiesz – to jest to! Twoje podsumowanie profilu na LinkedIn powinno mieć moc takiej recenzji. Ono musi sprzedawać i informować jednocześnie. Pamiętaj, że LinkedIn to potężne narzędzie społecznościowe, które umożliwia profesjonalistom budowanie swojej marki osobistej – swojego profilu, nawiązywanie kontaktów biznesowych i z marketingu, zdobywanie nowych możliwości zawodowych. Wykorzystaj to i popracuj nad jednym z kluczowych elementów profilu na LinkedIn, jakim jest podsumowanie zawodowe. To krótka sekcja, która pozwala przedstawić, kim jesteś, jakie masz umiejętności i co możesz zaoferować światu. Warto poświęcić czas na stworzenie skutecznego podsumowania, które wyróżni Cię spośród innych profesjonalistów. Pokażę Ci, jak to zrobić dobrze i jakich błędów nie popełniać.

Kluczowe elementy podsumowania na LinkedIn

Twoje podsumowanie zawodowe na LinkedIn powinno być zwięzłe, jednak jednocześnie pełne informacji istotnych dla Twojej ścieżki zawodowej. Widoczność Twojej osoby jak i referencji to klucz do sukcesu. Oto kilka kluczowych elementów, które powinieneś uwzględnić:

Niebanalny prolog podsumowania profilu Linkedin

Rozpocznij swoje podsumowanie na LinkedIn od krótkiego wprowadzenia, w którym się przedstawiasz. Możesz wspomnieć o swoim aktualnym stanowisku, dziedzinie zawodowej lub obszarze zainteresowań. Ważne, by to wprowadzenie było TWOJE, charakterystyczne dla Ciebie, by Cię wyróżniało. Przecież nie tworzysz opisu jednego z wielu specjalistów DTP, lecz przedstawiasz siebie, tak – podkreślę raz jeszcze – to ma być o Tobie, to jest Twój profil na LinkedIn.

Niepowtarzalne wartości i umiejętności

Podkreśl to, co wyróżnia Cię na tle innych osób pracujących w Twojej branży. Wymień najważniejsze kwalifikacje, które przyczyniają się do Twojego sukcesu zawodowego. Staraj się wybrać te umiejętności, które są najbardziej istotne dla profilu osobistego, które będą Twoją wartością na obranej ścieżce rozwoju zawodowego.

Osiągnięcia i doświadczenie

Podziel się swoimi ważnymi osiągnięciami i doświadczeniem zawodowym, a także rekomendacjami jeśli takowe posiadasz. Podsumowanie na LinkedIn to jest to miejsce, w którym warto pokazać ukończone projekty, pełnione role i problemy, z jakimi przyszło Ci się mierzyć. Opisz, w jaki sposób Twoja praca przynosiła korzyści firmom lub klientom, z którymi współpracowałeś.

Cele zawodowe

Wyraź swoje cele zawodowe, zarysuj swoją wizję przyszłości, pomysł na rozwój marki osobistej. Czy planujesz rozwijać swoje umiejętności w określonym kierunku? Może masz ambicję, by objąć konkretne stanowisko, lub chcesz podjąć inicjatywę w pewnych kwestiach. Może też masz pomysł na nowe rozwiązania w swojej branży – podziel się nim w swoim podsumowaniu na LinkedIn tak aby każdy wchodzący na twój profil mógł zobaczyć u wyświetlić kluczowe dla Ciebie aspekty.

Co możesz zaoferować innym

Pokaż, w jaki sposób możesz przynieść wartość swoim kontaktom, partnerom, klientom czy potencjalnym pracodawcom. Możesz wspomnieć o gotowości do dzielenia się wiedzą, udzielania porad lub współpracy nad projektami. Podkreśl swoją otwartość na budowanie relacji i wspieranie innych profesjonalistów na LinkedIn.

Przykłady i dobre praktyki napisania podsumowania LinkedIn

  • 1. Optymalna długość

Dobre podsumowanie powinno być zwięzłe, ale jednocześnie musi dostarczać istotnych informacji w kilku zdaniach. To musi być sama esencja, a nie kwiecisty poemat. Staraj się, by nie wychodzić poza trzy lub cztery krótkie akapity i nagłówek na linkedin. Dłuższe podsumowania mogą zniechęcać czytelników.

  • 2. Konkretne przykłady

Nie ograniczaj się do ogólnych stwierdzeń. Wykorzystaj konkretne przykłady, aby udowodnić swoje umiejętności i osiągnięcia. To może pomóc w zwiększeniu wiarygodności Twojego podsumowania na LinkedIn, a jednocześnie udowodni, że Twoja marka osobista to marka na medal.

  • 3. Pokaż swoją twarz

Pisz w pierwszej osobie. Podsumowanie zawodowe powinno brzmieć jak świadectwo wygłaszane z zaangażowaniem. To pozwoli innym profesjonalistom i rekruterom lepiej Cię poznać i zrozumieć, a jednocześnie nawiązać bardziej osobistą relację, nie bój się wstawić zdjęcie profilowe.

  • 4. Stosuj czasowniki w formie czynnej

Niech w Twoim języku przejawia się Twoja energia do działania. Korzystaj z czasowników w formie czynnej. W ten sposób pokażesz Twoje zaangażowanie i aktywne nastawienie do rozwiązywania problemów.

Cztery błędy najczęściej popełniane przy pisaniu podsumowania na LinkedIn

    • 1. Frazesy i ogólniki

Unikaj używania oklepanych fraz i ogólników, takich jak „odpowiedzialny”, „zaangażowany” czy „kreatywny”. One nic nie mówią i sprawiają, że Twój profil na LinkedIn jest jednym z wielu kont „rzetelnych” i „odpowiedzialnych” specjalistów. Staraj się wyrazić swoją wartość w sposób bardziej konkretny i oryginalny.

    • 2. Błędy ortograficzne i gramatyczne

Niezależnie od tego, jak imponujące są Twoje umiejętności, błędy ortograficzne i gramatyczne mogą zaszkodzić Twojemu wizerunkowi. Zawsze sprawdzaj swoje podsumowanie pod kątem poprawności językowej. Pamiętaj, że język świadczy o nas.

    • 3. Zbyt formalne lub zbyt luźne

Znalezienie odpowiedniego tonu może być trudne. Unikaj zbyt formalnego języka, który może sprawić, że brzmisz sztucznie. Pamiętaj też, że zbyt luźny ton również może być nieodpowiedni w profesjonalnym kontekście.

    • 4. Brak spójności z resztą profilu na LinkedIn

Twoje podsumowanie, czyli skuteczny profil na Linkedin powinien być spójny z resztą Twojego profilu na LinkedIn. Unikaj rozbieżności między informacjami podanymi w podsumowaniu a informacjami w innych sekcjach profilu.

Lubię mówić o Twoim profilu na LinkedIn jak o Twojej wizytówce. Skuteczne podsumowanie zawodowe może przyciągnąć uwagę innych profesjonalistów i otworzyć furtkę do ogrodu nowych możliwości. Pamiętasz naszą książkę?

Możesz kupić swojej teściowej najpiękniej wydaną, porządnie zszytą, przyjazną dla oka książkę, ale czar pryśnie, gdy za tym nie będzie stała żadna wartość, gdy blurb będzie słabo zredagowany. Podobnie jest z Twoim profilem na LinkedIn. Na nic profesjonalne zdjęcie, precyzyjnie opracowane zdjęcie w tle, na nic Twoje kompetencje, jeśli podsumowanie będzie zbyt krótkie lub pełne frazesów, ogólników, które nic nie mówią na Twój temat. Ponadto twój profil może nie pojawiać się w wynikach wyszukiwania strony internetowej, dlatego warto zadbać o dobre podsumowanie na Linkedin.

Potrzebujesz pomocy z LinkedIn?

Skorzystaj z naszej bezpłatnej konsultacji i dowiedz się jak możesz wykorzystać potencjał tej platformy do promocji swojej działalności: