Jak skutecznie stworzyć listę umiejętności na LinkedIn?
LinkedIn to nie tylko portal do poszukiwania pracy, ale przede wszystkim narzędzie do budowania marki osobistej. Jednym z kluczowych elementów, który może przyciągnąć uwagę potencjalnych pracodawców, jest lista umiejętności. Jak ją skutecznie stworzyć?
LinkedIn – Twoje narzędzie do sukcesu zawodowego
LinkedIn stał się podstawowym narzędziem dla profesjonalistów pragnących zbudować swoją markę osobistą, nawiązać kontakty zawodowe i znaleźć nowe ścieżki dla rozwoju kariery. By odpowiednio to narzędzie działało, trzeba wykorzystać wszystkie jego elementy. Po co kupować malakser, jeśli chcesz robić koktajle? Lepiej zainwestować w dobry blender, przecież i tak nie docenisz wszystkich funkcjonalności magicznego robota kuchennego. Podobnie nie zobaczysz wielu korzyści konta na LinkedIn, jeśli nie wykorzystasz w pełni jego możliwości. Dlatego zachęcam Cię po raz kolejny do pełnego uzupełnienia swojego profilu.
Lista umiejętności – Twoja wizytówka na LinkedIn
Dziś kolej na listę umiejętności. Dlaczego? To Twój klucz do wyróżnienia się w Twojej sieci zawodowej. Wyobraź sobie, że sprzedajesz odkurzacze. Proponujesz je klientom, ale zupełnie nie mówisz o ich zaletach i możliwościach. Jakie masz szanse na rynku? Żadne. Podobnie jest z Twoimi profilem na LinkedIn. Dopóki nie pokażesz swojej wartości, nie możesz liczyć na cuda. Tymczasem dobrze sformułowana lista umiejętności może być Twoją kartą przetargową.
Co zyskujesz dzięki liście umiejętności?
Dobrze stworzona lista umiejętności:
- zwiększa Twoją widoczność;
- może zainteresować potencjalnych pracodawców i partnerów biznesowych;
- podnosi Twoją wartość w oczach innych użytkowników LinkedIn;
- daje szanse na nawiązanie wartościowych relacji i poszerzenie sieci kontaktów.
Jak dodać listę umiejętności do profilu na LinkedIn?
Wyświetl swój profil. Nieco pod imieniem i nazwiskiem znajdziesz button „Dodaj część profilu”. Po jego kliknięciu zobaczysz listę propozycji. Wybierz „Dodaj umiejętności” i działaj. Ale jak? Możesz pochwalić się nawet pięćdziesięcioma umiejętnościami, ale zachęcam Cię do tego, by uwzględnić tylko te najważniejsze.
Siedem wskazówek, jak tworzyć listę umiejętności na LinkedIn
- Zidentyfikuj kluczowe umiejętności.
- Unikaj ogólników.
- Pokaż dowody.
- Zadbaj o różnorodność.
- Dopasuj do ofert pracy.
- Zbieraj potwierdzenia.
- Uaktualniaj listę umiejętności.
Najbardziej cenione umiejętności na LinkedIn
Podczas tworzenia listy umiejętności na LinkedIn warto wiedzieć, które umiejętności są obecnie najbardziej cenione przez pracodawców. LinkedIn przeprowadziło badania, w wyniku których wyłoniło te umiejętności, które są szczególnie wartościowe. Pogrupujmy je:
- Umiejętności techniczne
- Umiejętności związane z zarządzaniem
- Umiejętności miękkie
- Umiejętności związane z biznesem
- Umiejętności związane z obsługą klienta