Nowy post właśnie poszedł w świat, osiem zaproszeń wysłanych, trzy polubienia już są, więc zasiadasz wygodnie w fotelu wyobrażając siebie jako rekina czy syrenę biznesu. Piękna wizja, nie zaprzeczę, jednak zaryzykuję i nieco zakłócę ten błogostan. Już pukam do Twoich drzwi jak ankieter czy domokrążca. Nie, nie zbieram datków, zbieram dane, aby pokazać Ci, na ile skuteczne są Twoje działania na LinkedIn. Oto Social Selling Index (SSI).
Czym jest Social Selling Index (SSI) na LinkedIn
Jeśli śledzisz moje publikacje, wiesz, że z uporem maniaka przypominam, że samo posiadanie konta na LinkedIn to za mało. Jeśli chcesz skutecznie budować swoją markę osobistej na LinkedIn i zwiększać sprzedaż, musisz być aktywny i poruszać się po tej platformie w sposób świadomy. Nie wiesz, jak to robić? Sięgnij po praktyczne wskazówki na temat prowadzenia konta na LinkedIn. A jeśli już bez przeszkód poruszasz się po LinkedIn, sprawdź, czy Twoje działania są trafne i skuteczne. Jak? Tu wchodzi cały na biało Social Selling Index (SSI).
To stworzony przez LinkedIn wskaźnik, który pomaga profesjonalistom ocenić, jak efektywnie wykorzystują platformę do celów biznesowych, a szczególnie do działań sprzedażowych, prowadzonych za pomocą tej platformy. SSI został opracowany na podstawie badania ankietowego, przeprowadzonego wśród około 5000 przedstawicieli handlowych. Pozwoliło ono zobaczyć, w jaki sposób najlepsi handlowcy wykorzystują LinkedIn do osiągania swoich celów biznesowych.
Wynik SSI mieści się w przedziale od 1 do 100 i odzwierciedla skuteczność działań sprzedażowych użytkownika na LinkedIn. Trudno mówić o jednej idealnej wartości SSI, a przez to nie można jednoznacznie orzec, czy Twój wynik jest dobry czy zły. Postaw sobie za cel, by znaleźć się w 15% najlepszych w Twojej branży, co będzie oznaczało, że Twoje działania są skuteczne w porównaniu z innymi osobami pracującymi w tej samej dziedzinie. Dlatego warto regularnie monitorować swój SSI, aby mierzyć postępy i dostosowywać strategię sprzedaży na LinkedIn, aby osiągać coraz lepsze rezultaty.
Cztery główne czynniki Social Selling Index (SSI) na LinkedIn
- Stwórz profil na LinkedIn: Profil powinien zawierać wszystkie istotne informacje na temat Twojego doświadczenia zawodowego, umiejętności, edukacji oraz osiągnięć. Zadbaj również o zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle, by podkreślić swój profesjonalizm.
- Szukaj właściwych ludzi: Umiejętność znalezienia właściwych osób i mądre poszerzanie grona kontaktów na LinkedIn jest kluczowe dla budowania wartościowych relacji biznesowych.
- Inwestuj w budowanie relacji: Aktywne nawiązywanie relacji pomaga w budowaniu i wzmacnianiu relacji z innymi profesjonalistami.
- Zaangażuj się: Publikowanie wartościowych treści, udostępnianie interesujących artykułów oraz aktywne komentowanie postów innych użytkowników przyczyniają się do zwiększenia widoczności Twojego profilu.
Jak sprawdzić Social Selling Index (SSI) na LinkedIn
Sprawdź swój SSI na LinkedIn, klikając w link: https://www.linkedin.com/sales/ssi. To darmowe narzędzie może pomóc Ci zbudować nową strategię sprzedażową i zobaczyć, na ile skuteczne są Twoje działania.
Dlaczego SSI jest ważny dla Twojego biznesu
SSI na LinkedIn jest narzędziem, które pomoże Ci zrozumieć, jak skutecznie wykorzystujesz platformę do budowania relacji biznesowych. Im wyższy jest Twój SSI, tym skuteczniej budujesz swoją markę osobistą, pozyskujesz nowych klientów i zwiększasz swoje szanse na sukces w świecie biznesu onlin