You are currently viewing Najczęstsze problemy z LinkedIn w firmach

Najczęstsze problemy z LinkedIn w firmach

Marketing firmowy – publikacje użytkowników i funkcje firmy na Linkedin

Owocowe czwartki, świetna atmosfera i zgrany zespół. Wszyscy znamy tego typu wpisy charakteryzujące daną firmę. Czy to dobry sposób na promowanie marki na LinkedIn? To temat na zupełnie inny artykuł. Tutaj zajmę się jedynie brakiem aktywności na tym portalu społecznościowym. Dlatego chciałbym poruszyć kwestię najczęstszych problemów, jakie pojawiają się w firmach, które chcą być widoczne na LinkedIn. Oto one:

Nie chcemy pisać postów na profilu firmy

Czymś oczywistym jest, że aby posty w ogóle powstawały, ktoś musi je tworzyć. No właśnie. Często osoby pracujące w firmach nie piszą postów z różnych względów. W wielu przypadkach dzieje się tak z uwagi na obawę przed popełnieniem błędów ortograficznych. Na szczęście ten problem można szybko rozwiązać za pomocą darmowych wtyczek w przeglądarce. Po ich wybraniu i zainstalowaniu przeglądarka wykryje wszystkie ewentualne błędy, co pozwala na zautomatyzowanie procesu korekty, dzięki której wszystkie publikowane przez pracowników teksty będą poprawne językowo. Dobrym pomysłem jest też skorzystanie z usług profesjonalnego korektora. Tych nawet na samym LinkedIn nie brakuje. Nietrudno więc znaleźć osobę, która w fachowy sposób zadba o nasze wpisy, co z pewnością poprawi wizerunek firmy.

Rozwiązanie: Jeżeli pracownicy Waszej firmy piszą dużo postów, a profil biznesowy jest regularnie aktualizowany, warto skorzystać z pomocy fachowca. Poszukajcie wśród ofert pracy na LinkedIn osoby, która zajmuje się profesjonalną korektą tekstów.

Kto ma pisać? Oto jest pytanie

By jednak teksty w ogóle były publikowane, trzeba najpierw wyznaczyć osoby, które będą je pisać. Najlepiej, aby byli to pracownicy, którzy dobrze czują się w tworzeniu treści na social media. Nie każdy musi być od razu poetą – wystarczy umiejętność ubrania w słowa zdarzeń, które miały miejsce w firmie i będą ciekawe dla czytelników. Najlepiej wyznaczyć jedną lub dwie osoby odpowiedzialne za publikowanie na profilu firmowym, a pozostałych członków zespołu spytać o możliwość pisania ze swoich kont prywatnych. Rozwiązanie: Wyznaczcie w swoim biznesie osoby odpowiedzialne za employer branding i employee advocacy. Najlepiej niech zgłoszą się same. Działanie pod presją przyniesie skutek odwrotny od zamierzonego, bo nie każdy może być ambasadorem marki w przestrzeni publicznej. Niech będą to osoby, które posiadają odpowiednie predyspozycje. O opinię możecie poprosić w dziale HR.

Jak obsługiwać LinkedIn i inne social media?

Nowe kanały social mediów wyrastają jak grzyby po deszczu. Nic dziwnego, że większość osób nie nadąża za nowinkami. Gdy pracuje się na odpowiedzialnym stanowisku, wyjątkowo trudno jest utrzymać równowagę i być aktywnym w mediach społecznościowych. Ten problem dotyczy zwłaszcza dyrektorów i prezesów firm, którym zwyczajnie brakuje czasu.

Rozwiązanie: Być może dobrym pomysłem będzie zorganizowanie szkolenia z LinkedIn dla pracowników. Mogą w nim także uczestniczyć osoby z kadry menedżerskiej. Bardzo możliwe, że większość uczestników stwierdzi, że nie taki LinkedIn straszny, jak go malują. Nawet jeśli nie wystarczy czasu na regularną aktywność, zawsze można poprosić kogoś z firmy o pomoc w prowadzeniu profilu firmowego czy uporządkowanie prywatnego konta na LinkedIn. Można też sięgnąć po wsparcie zewnętrznego eksperta.

Nie wdrażamy zdobytej wiedzy w serwisie Linkedin

Dziś z dostępem do wiedzy nie ma problemu. Wiele materiałów jest darmowych, a informacje specjalistyczne są dostępne na płatnych szkoleniach. Niestety często, nawet pomimo teoretycznie dobrego poziomu materiału szkoleniowego, uzyskana przez uczestników wiedza nie jest właściwie wykorzystywana w praktyce. Dzieje się tak, ponieważ większość firm szkoleniowych nie uwzględnia potrzeby wdrożenia zdobytych przez pracowników umiejętności w praktyce. Adepci kursów tworzą misterny plan aktywności w social mediach, ale wyobrażenie o jego realizacji po kilku tygodniach pryska jak bańka mydlana. Co zrobić, by tak nie było?

Rozwiązanie: W odpowiedzi na trudności z wdrożeniem strategii publikowania na LinkedIn zaprojektowałem specjalny program dla firm. Jego struktura pozwala na stopniowe uwalnianie potencjału pracowników firmy. Obejmuje on bowiem nie tylko samo szkolenie, lecz także pełne doradztwo nakierowane na skuteczne prowadzenie profilu na LinkedIn i uzyskiwanie efektów biznesowych. Dzięki temu pracownicy nie czują, że zostali sami z problemem, a zarząd może skutecznie monitorować korzyści z wdrożenia efektywnego marketingu na LinkedIn. Jeśli Twoi pracownicy jeszcze nie wiedzą, jak skutecznie działać na LinkedIn, nic straconego. W zakładce kontakt znajduje się formularz, przez który możecie się ze mną skontaktować. Wystarczy, że napiszecie kilka słów o tym, czego potrzebujecie. Kolejnym krokiem prawdopodobnie będzie umówienie (w dogodnym dla Ciebie terminie) rozmowy telefonicznej, podczas której sprawdzimy, jak mogę w Waszej firmie usprawnić działania na LinkedIn.

Marketing zawodowy na Linkedin: poszerzaj funkcje firmowe – promuj swój biznes

Jeśli Twoi pracownicy jeszcze nie wiedzą, jak skutecznie działać w kwestiach marketingu firmowego na platformie LinkedIn – nic straconego. Najważniejsza jest odpowiednia komunikacja, dzięki czemu Twoją firmę zacznie wyszukiwać coraz więcej potencjalnych klientów. W zakładce kontakt znajduje się formularz, pod którym możesz do mnie napisać. Wystarczy kilka słów o tym, czego potrzebujecie. Kolejnym krokiem prawdopodobnie będzie umówienie rozmowy telefonicznej w dogodnym dla Ciebie terminie, podczas której sprawdzimy, jak mogę usprawnić u Was działania na Linkedin. 

Potrzebujesz pomocy z LinkedIn?

Skorzystaj z naszej bezpłatnej konsultacji i dowiedz się jak możesz wykorzystać potencjał tej platformy do promocji swojej działalności: