You are currently viewing Jaką rolę odgrywa content marketing w strategii firm?

Jaką rolę odgrywa content marketing w strategii firm?

Czy Twoja firma potrzebuje content marketingu? Dotąd jako firma byliście obecni na innych portalach, ale Waszym działaniom brakowało uporządkowania? A może zastanawiasz się nad wdrożeniem strategii LinkedIn i masz dylemat, czy warto inwestować w to swój czas? Jeśli przynajmniej na jedno z tych pytań odpowadasz „TAK”, koniecznie zapoznaj się z artykułem, o tym, jaką rolę odgrywa obecnie content marketing w strategii firm.

Zacząć można od ostatniego badania Gartnera, które mówi nam o wydatkach na marketing w stosunku do rocznego zysku firm. Badanie to wyraźnie mówi nam, że po niewielkim spadku w 2021 roku, wydatki na marketing rosną i wiele wskazuje na to, że będą coraz wyższe. Powodem jest wszechobecna digitalizacja procesów sprzedaży, która w najbliższych latach praktycznie przeniesie się do Internetu. Znakomicie opisała to Adrianna Wardzała na swoim blogu.

Zwracam szczególną uwagę na fragmenty:

40% ankietowanych marketerów B2B wskazało LinkedIn jako najbardziej efektywny kanał pozyskiwania wysokiej jakości leadów.” Platforma z ponad 750 milionami użytkowników na całym świecie odpowiada za 80% pozyskiwania leadów przez marketerów. Marketerzy B2B najczęściej wykorzystują tę platformę do dostarczania treści i twierdzą, że generuje ona 50% ruchu na stronach internetowych B2B. Z danych wynika, że aż 91% szefów marketingu uważa LinkedIn za platformę, na której można znaleźć odpowiednie treści.

Kolejne informacje na temat content marketingu znajdziemy w artykule opublikowanym przez Marketer Plus. (źródło w linku).

Badania przeprowadzone przez Content Marketing Institute (CMI) w 2014 roku dowodzą, że ponad 80% marketerów uważa, iż strategia content marketingowa odgrywa ogromną rolę w komunikacji z klientami biznesowymi, ale ponad połowa badanych takiej strategii nie ma. Nieustannie jednak rośnie świadomość i wciąż zwiększa się rola treści, które mają być nie tylko skuteczne, ale również wartościowe.

W badaniu także zapytano, dlaczego firmy wdrażają strategie content marketingowe w komunikacji B2B. Dla ponad 80% ankietowanych ważny jest wzrost świadomości marki wśród odbiorców. 74% przyznaje, że głównym celem jest generowanie leadów i pozyskiwanie klientów. Dużą rolę odgrywa również pozycjonowanie marki jako eksperta w danej dziedzinie oraz zaangażowanie użytkowników w markę.

Przypominam, że badanie pochodzi 2014 roku. Od tego czasu wiele zmieniło się w content marketingu do B2B, ponieważ aktualnie decydenci spędzają jeszcze mniej czasu na rozmowach z handlowcami, a zamiast tego wolą edukować się samodzielnie. Nieoceniona jest tu więc strategia tworzenia treści w miejscach, gdzie przebywają najważniejsze osoby w firmach.

Nawiązując jeszcze do artykułu od Marketer+, ważną informacją jest fakt, że na wdrożenie content marketingu częściej decydują się niewielkie przedsiębiorstwa (10-99 pracowników), a nie duże firmy (1000+ pracowników). Prowadzi to do wniosku, iż mniejsze organizacje mogą skuteczniej rywalizować z korporacjami o klienta, właśnie dzięki tworzeniu atrakcyjnych treści przeznaczonych dla B2B.

Wielbicieli podcastów zapraszam do mojego autorskiego podcastu Zlinkowani, gdzie rozwijam temat tego, jak marketing na LinkedIn wpływa na sprzedaż. W tym temacie polecam zwłaszcza w odcinki 6 oraz 12.

Jestem ciekaw, jakie wnioski płyną dla Was z tego artykułu oraz jak wygląda strategia content marketingu w Waszych firmach.

Potrzebujesz pomocy z LinkedIn?

Skorzystaj z naszej bezpłatnej konsultacji i dowiedz się jak możesz wykorzystać potencjał tej platformy do promocji swojej działalności: